احداث برج تخصصی فناوری علوم و صنایع دریایی در قشم

مدیر مرکز بین المللی رشد قشم از احداث برج تخصصی فناوری علوم و صنایع دریایی در زمینی به مساحت سه هزار مترمربع و سرمایه گذاری اولیه 50 میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش فرینا، سیده مهدیه فلاحی ماسوله در آیین کلنگ زنی این برج اظهار داشت: با توجه به برنامه ششم توسعه و انتخاب مناطق آزاد به عنوان هاب فناوری و تکنولوژی کشور، بنا به دستور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و با مشارکت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، عملیات احداث برج تخصصی فناوری علوم و صنایع دریایی اجرایی شد.
وی ادامه داد: این برج با هدف حمایت از استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان و نوپای مرتبط با فناوری های علوم و صنایع دریایی در ضلع جنوبی مرکز بین المللی رشد قشم به متراژ سه هزار مترمربع و با سرمایه گذاری اولیه 50 میلیارد ریال ساخته می شود.
مدیر مرکز بین المللی رشد قشم با اشاره به ساخت این برج در پنج تا 9 طبقه، افزود: طراحی دفاتر اداری برای استقرار شرکت ها، شتاب دهنده ها، صندوق های سرمایه گذاری و از همه مهم تر، فضای کارگاهی مورد نیاز برای تولیدات نیمه انبوه نیز در این مرکز پیش بینی شده است.
به گفته وی، هدف نخست ساخت این مرکز، حمایت از استارت آپ های موفقی است که نیاز به امکانات برای تولید نیمه انبوه دارند تا برای ورود به بازار تولید انبوه و صنایع بزرگ آماده شوند.
فلاحی عنوان کرد: مجاورت با خلیج همیشگی فارس، ویژگی های این دریا از لحاظ شوری، دما، عمق و شرایط زیست محیطی پایدار برای آبزیان از ظرفیت های جزیره برای احداث چنین مرکزی است.
مدیر مرکز بین المللی رشد قشم به تعداد زیاد دانشجویان و فارغ التحصیلان قشم اشاره کرد و اظهار داشت: قشم بهترین مکان برای جذب شرکت های دانش بنیان تخصصی در حوزه علوم و صنایع دریایی و فعالیت در این حوزه می باشد.
شایان ذکر است، کلنگ احداث برج تخصصی فناوری علوم و صنایع دریایی قشم عصر روز سه شنبه سوم اردیبهشت ماه با حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناروی رئیس جمهور، ، حمیدرضا مومنی رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، فریدون همتی استاندار هرمزگان و جمعی از مسئولین، معاونین و مدیران این سازمان بر زمین زده شد.

 

برچسب ها : قشم
خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو