رییس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری عنوان کرد؛

5 هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی به شركت های دانش بنیان اعطا می شود

رییس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری گفت: بر اساس قانون بودجه، بانک‌ها مکلف هستند با معرفی صندوق نوآوری، 5 هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به شرکت‌های دانش بنیان اعطا کنند.

به گزارش فرینا، محمد صادق خیاطیان یزدی در آیین رونمایی از چندین محصول در حوزه دارویی و فناورانه که توسط شرکت‌های دانش بنیان مستقر در این منطقه به مرحله تولید رسیدند، با اشاره به ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام در حوزه دانش بنیان از راه‌اندازی صندوق پژوهش فناوری و تخصصی در این منطقه خبر داد.

خیاطیان یزدی اضافه کرد: همچنین به منظور تجهیز و تکمیل خطوط تولید و افزایش ظرفیت تولید در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام، تسهیلات متناسبی در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان این منطقه قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه هم اکنون حدود 35 شرکت دانش بنیان با فناوری بالا در پیام در حال فعالیت هستند، تصریح کرد: استقرار این شرکت ها بر اهمیت اقتصادی و تولیدی منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام افزوده است.

رییس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری با اشاره به اینکه شرکت های دانش بنیان مستقر در پیام، جزء شرکت های توانمند محسوب می‌شوند، اظهار داشت: این واحدها محصولاتی با فناوری بالا تولید کرده که نشان دهنده توانمندی و پتانسیل های بسیار خوب این شرکت‌ها است.

خیاطیان یزدی ارایه تسهیلات ویژه به شرکت‌های دانش بنیانی که مشمول رشد تولیدی 2 برابری محصولات خود نسبت به سال گذشته می‌شوند را از دیگر تصمیمات با هدف حمایت از شرکت‌های دانش بنیان عنوان کرد و افزود: همچنین در حوزه اشتغالزایی شرکت های دانش بنیان که از ابتدای امسال توانستند و در ادامه نیز بتوانند اشتغال جدید را ایجاد کنند، به طور قطع مشمول حمایت های مالی صندوق نوآوری و شکوفایی در حوزه مالی خواهند شد.

وی در ادامه ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام در خصوص حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، خاطر نشان کرد: رویکرد منطقه اقتصادی پیام تبدیل شدن به قطب اقتصاد دیجیتالی است که از جمله اتفاقات بسیار مهم و مبارک در کشور محسوب می‌شود.

رییس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری حمایت از شرکت های دانش بنیان را به عنوان مهم ترین برنامه این صندوق عنوان کرد و گفت: بر همین اساس در حوزه صادراتی، از شرکت‌های دانش بنیان که توانمندی صادرات محصولات خود را دارند حمایت های ویژه ای خواهیم کرد تا بتوانند وارد بازارهای بین‌المللی شوند.

خیاطیان یزدی با اشاره به اینکه تاکنون حدود 4 هزار میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان پرداخت شده است، اظهار کرد: پیش بینی می‌شود این رقم تا پایان سال به 10 هزار میلیارد تومان برسد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :