استقبال كم نظير بانوان قشمي از دوره هاي آموزش صنايع دستي

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از استقبال گسترده بانوان جزیره قشم در زمینه برگزاری کلاس های آموزش صنایع دستی در شهر و روستاهای این منطقه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، حمید امینی با اعلام این خبر اظهار داشت: دوره های صنایع دستی در رشته هاي رودوزي هاي سنتي (گلابتون دوزي، شك و زري دوزي) خياطي و تكميل كاري شامل چرخكاري، آستركشي، تركيب رنگها، چگونگي كار بر روي پارچه هاي حرير، كتان و چرمي، نقاشي روي شيشه، لحاف دوزي و چهل تكه دوزي، در هفت روستای لافت، برکه خلف، دیرستان، کووه ای، شیب دراز، درگهان، طبل و شهر قشم در حال برگزاری است.
وی هدف از برگزاری این کلاس ها را افزایش مهارت هنرمندان، افزایش کیفیت و كميت تولیدات و فزونی یافتن تعداد شاغلان و هنرمندان فعال در صنایع دستی ذکر کرد و افزود: مدت زمان برگزاری دوره ها بین 2 تا 3 ماه است که 200 هنرآموز درقالب گروه هاي بيست تا سي نفره در این دوره ها مهارت های لازم را آموزش می ببینند.
اميني با اشاره به کارکردهای موثر صنایع دستی در جزیره گفت: نقش صنايع دستي در ايجاد اشتغال و درآمد بر كسي پوشيده نيست علاوه برآن صنايع دستي يك نقش روانشناختي و اجتماعي نيز دارد كه كمتر از بعد اقتصادي آن نيست. صنايع دستي نه تنها يكي از بهترين نمودهاي فرهنگي وميراث كهن اين مرزوبوم است بلكه مي تواند به عنوان يك منبع درآمد و پوشش دهنده هزينه هاي خانوارها تلقي شود و بانوان جزيره قشم باحضور در اين عرصه مي توانند استعدادها، ذوق، هنر و نقش خود را در جامعه نشان داده و از اين طريق به شكوفايي و خودباوري برسند.
مدیر میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری منطقه آزاد قشم ، استعداد و هوش هنري بانوان قشمي را در فراگیری رشته های صنایع دستی قابل توصیف خواند و بیان داشت : برگزاری این دوره ها با حمایتهاي همه جانبه مديرعامل سازمان از هنرهای سنتی و صنایع دستی قشم و مساعدت فراوان دهیاری ها وشوراهای اسلامی روستاهاي قشم محقق شده است.
وی خواستار حمايت و همكاري همه ادارات و دستگاه ها بويژه دستگاه هاي فرهنگي براي توسعه كمي و كيفي صنايع دستي در بخش آموزش شد.
 

امتیاز به خبر :