برگزاری نشست تامین مالی جمعی در زمینه ICT در منطقه ویژه پیام



نشست تامین مالی جمعی (CrowdFunding) با حضور مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی پیام به عنوان نماینده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و نمایندگان و مدیران عامل شرکتهای متولی پلتفورمهای ایرانی این روش برگزار شد.

به گزارش فرینا، در این نشست ضمن بررسی انواع روشهای تامین مالی جمعی در دنیا روشهای قابل اجرا در کشور و موانع و مزایای استفاده از این روش تامین مالی بررسی شد.
همچنین ضمن استماع نظر حاضرین در خصوص مشکلات و راه حل‌ها، موارد انجام گرفته در کشور که با مشارکت بخشهای مختلف خصوصی کشور به انجام رسیده بود نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
در پایان این نشست مقرر شد با توجه به ماموریت منطقه ویژه اقتصادی پیام در خصوص استفاده از این روش برای حمایت از استارتاپ ها و کسب و کار های مرتبط با حوزه ICT گزارش جلسات برگزار شده و نتایج و راهکارهای اجرای این روش در جلسات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ارائه گردد.
تامین مالی جمعی که برخی اوقات تأمین سرمایه از اجتماع یا سرمایه‌گذاری جمعی نیز نامیده می‌شود به مشارکت جمعی توسط مردم و افرادی که سرمایه‌گذاری مشترک می‌کنند اطلاق می شود که از سال ۲۰۰۸ در دنیا مورد استفاده و استقبال قرار گرفته و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قصد دارد تا از این روش برای حمایت از استارتاپ های ICT کشور و کمک به توسعه کسب و کارها و ایجاد اشتغال پایدار در این حوزه استفاده نماید.


 

امتیاز به خبر :