صادرات 78 هزار تن سوخت از گمرک دوغارون به افغانستان

مدیرکل گمرک دوغارون گفت: ظرف شش ماه نخست امسال 78 هزار و 100 تن انواع فرآورده های نفتی از طریق گمرک دوغارون شهرستان تایباد واقع در مرز شرقی خراسان رضوی به افغانستان صادر شده است.

به گزارش فرینا، محمد کوه گرد افزود: این میزان صادرات سوخت در مقایسه مدت مشابه پارسال که 39 هزار و 850 تن بوده 96 درصد بیشتر است.
کوه گرد ارزش سوخت صادره را 43 میلیون و 850 هزار دلار اعلام و بیان کرد این میزان نیز 140 درصد رشد نشان می دهد.
وی گفت: سه هزار و 550 دستگاه کامیون ترانزیت کار جا به جایی این حجم سوخت را از گمرک دوغارون به کشور همسایه انجام داده اند. این تعداد پارسال هزار و 811 دستگاه خودرو بود که به لحاظ تردد 96 درصد بیشتر شده است.
مدیرکل گمرک دوغارون به 'تزانزیت' انواع سوخت گذرگاه مرزی دوغارون نیز اشاره کرد و افزود: ظرف شش ماه نخست امسال پنج هزار و 100 تن سوخت به ارزش 13 میلیون و 100 هزار دلار از دوغارون به سمت کشور افغانستان ترانزیت شد که نسبت به مدت مشابه پارسال به لحاظ وزنی 70 درصد و به لحاظ ارزش 59 درصد کمتر شده است.
هرات یکی از مهمترین بازارهای کشور افغانستان با نقطه صفر مرزی و منطقه ویژه اقتصادی دوغارون 120 کیلومتر فاصله دارد. انواع مصالح ساختمانی، میوه و تره بار و مواد غذایی مهمترین اقلام صادراتی از خراسان رضوی به افغانستان هستند. امسال تاکنون یک میلیون و 218 هزار تن انواع کالا به ارزش یک میلیارد و 310 میلیون دلار از دوغارون به افغانستان صادر شده است.
تایباد در فاصله 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.