افزایش زیر ساخت ها موجب جذب سرمایه گذار و رونق تولید خواهد شد 

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس گفت: با تایید سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و حمایت بخش خصوصی زمینه طرح توسعه اسکله اختصاصی منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس با هدف خدمات رسانی مناسب به واحدهای فولادی مستقر این منطقه فراهم شده است.

به گزارش فرینا، حسن خلج طهرانی افزود: ظرفیت فعلی این اسکله ۱۲ میلیون تن در سال است که با اجرای کامل طرح توسعه و اضافه شدن هفت پست اسکله جدید و همچنین اسکله دلفینی دو کله مخصوص صادرات مواد مایع (نفت، فرآورده های نفتی و نفت کوره) با حدود سه برابر افزایش به ۳۵ میلیون تن می رسد.
خلج طهرانی گفت: از آنجایی افزایش زیر ساخت ها موجب جذب سرمایه گذار بیشتر و درنتیجه رونق تولید خواهد شد یکی از مهم ترین اهداف توسعه زیر ساختی در سال جاری توسعه اسکله اختصاصی منطقه ویژه از طریق بخش خصوصی (کنسرسیومی متشکل از شرکت های معدنی و فولادی) و درنهایت تبدیل آن به هاب صادرات و واردات صنایع معدنی و فلزی است.
او از طرح های توسعه ای به عنوان لازمه حرکت رو به جلو نام برد و اظهارداشت: اگر به دنبال حفظ حضور بلند مدت خود درعرصه های تولید و تجارت جهانی هستیم در هیچ شرایطی نباید از توسعه غافل شویم.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس تاکید کرد: درسند چشم انداز توسعه کشور برای افق ۱۴۰۴ ظرفیت تولید سالانه ۱۰ میلیون تن فولاد برای منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در نظر گرفته شده که لازمه آن افزایش واردات مواد اولیه و همچنین صادرات تولیدات است که این خود نیاز به زیر ساخت های لازم ازجمله افزایش ظرفیت اسکله اختصاصی دارد.
خلج طهرانی افزود: برای احداث اسکله دلفینی خصوص صادرات مواد مایع صنعتی نیزدعوت از سرمایه گذاران بخش خصوصی با استقبال مثبت آنان مواجه شده و به همین منظور، مشاور طرح به روز رسانی زیر ساخت ها، مطالعات فنی و اقتصادی را دراین زمینه آغاز کرده است.
او گفت: طبق مصوبه هیات مدیره منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس طرح توسعه اسکله اختصاصی این منطقه با قابلیت پهلوگیری کشتی های ۳۰۰ هزارتنی احداث می شود که دراین صورت یکی از معدود اسکله های کشور خواهد بود که ظرفیت بارگیری و تخلیه مواد معدنی و محصولات فولادی با این حجم (۳۵ میلیون تن درسال) را دارد.
خوشبختانه نگاه توسعه محوردر سازمان ایمیدرو باعث شده که شخصاً پیگیر توسعه اسکله و جذب سرمایه گذاربخش خصوصی برای تکمیل آن باشد.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس از افزایش استفاده ظرفیت ریلی کشور برای تخلیه و بارگیری مواد فله معدنی مورد نیاز صنایع فولادی به عنوان یکی دیگر از اهداف این منطقه نام برد و افزود: دراین زمینه نیز مذاکراتی با مدیران راه آهن هرمزگان و تهران داشته ایم که سبب شد ظرفیت تخلیه واگن خود را به ۳۷۰ تا ۳۸۰و اگن در روز (بیش از۶میلیون تن در سال) افزایش دهیم.
خلج طهرانی تاکید کرد این همکاری و تعامل با راه آهن ادامه دارد و بنا داریم تا بتوانیم ظرفیت تخلیه و بارگیری مواد فله معدنی خود را به حدود ۴۵۰ واگن در روز برسانیم
گفتنی است؛ منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس با دارا بودن اسکله اختصاصی مجهزبه نوارمتحرک تخلیه و بارگیری به طول ۳۲ کیلومتر به عنوان قطب تولید فولاد و آلومینیوم و فلز روی با جذب ۴ میلیارد دلار سرمایه گذاری در یک دهه گذشته و ایجاد اشتغال پایدار برای ۱۱ هزارو ۵۰۰ نفردر ۱۳ کیلومتری غرب شهر بندرعباس قرار دارد. 

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو