به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی؛

آغاز بهره‌برداری از سه واحد صنعتی در خراسان شمالی

به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی، با حضور مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی، روز چهارشنبه بهره‌برداری از سه واحد صنعتی در خراسان شمالی آغاز و یک واحد نیز کلنگ‌زنی شد.

 

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی در حاشیه افتتاح این طرح ها در گفت و گو با خبرنگار ایرنا این واحدها را شامل نخستین واحد فراوری برنج استان،  واحد تولیدی ایزی تراش تولیدکننده ماشین های میل‌لنگ‌تراشی و واحد تولیدی آبنبات یقین عنوان کرد که در منطقه ویژه اقتصادی و نیز شهرک صنعتی بیدک بجنورد به بهره برداری رسیده است.

سیاوش وحدت،  مجموع اعتبار هزینه شده برای این واحدها را ۱۳۵ میلیارد ریال و نیز ۴۰۰ هزار یورو عنوان کرد و اظهار داشت: با بهره برداری از این واحدها، مجموعا برای ۶۰ نفر به صورت مستقیم ایجاد اشتغال شده است.   
وی افزود: واحد فرآوری برنج، نخستین واحد صنعتی است که در منطقه ویژه اقتصادی بجنورد و با مشارکت سرمایه گذار خارجی به بهره برداری رسیده است.
همچنین امروز با حضور معاون وزیر صتعت، معدن و تجارت کلنگ واحد تولید کاغذ از کربنات کلسیم در شهرستان فاروج به زمین زده شده و عملیات اجرایی آن آغاز شد.
ضرورت توجه ویژه به تولید داخلی 
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی نیز در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: توجه ویژه به تولیدات داخلی و حمایت از صنعتگران کشور، مهمترین راه برون رفت از شرایط اقتصادی کنونی است.
محسن صالحی‌نیا با بیان اینکه حمایت از تولیدات داخل و ایجاد ثبات و حفظ اشتغال های کنونی از برنامه های سازمان صنایع کوچک است، بر ضرورت توسعه صنایع مبتنی بر شرکت های دانش بنیان و فناوری های روز تاکید کرد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی در سفر خود به خراسان شمالی ضمن افتتاح و یا کلنگ زنی چند طرح تولیدی با رییس کل دادگستری خراسان شمالی و نیز معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار دیدار داشت.
تنها منطقه ویژه اقتصادی خراسان شمالی در بجنورد با گستره ۳۵۰ هکتار تعریف شده که مرحله نخست آن ۴۹ هکتار وسعت دارد و در دهه فجر سال ۹۷ به بهره برداری رسیده است.
خراسان شمالی ۲۷۸ واحد تولیدی در ۱۵ شهرک، ناحیه صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی دارد.
مجموع سرمایه‌گذاری ۲۷۸ واحد کوچک در این استان ۲ هزار و ۸۱۶ میلیارد ریال و میزان اشتغالزایی این بخش چهار هزار و ۳۸۵ نفر است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.