برگزاری نشست مشترک اعضای اتاق بازرگانی ایران قزاقستان با ریس هیات مدیره منطقه ویژه اقتصادی سرخس 

ریس هیات مدیره منطقه ویژه اقتصادی سرخس از برگزاری نشست مشترک‌ این منطقه با رییس و اعضاء اتاق مشترک بازرگانی ایران و قزاقستان به منظور بررسی همکاری‌های مشترک با رویکرد اولویت‌های لجستیکی و اقتصادی خبر داد.

به گزارش فرینا، محمدرضا برهمند در این دیدار به تشریح امکانات و زیرساخت ها و ارائه مشوق های منطقه ویژه اقتصادی سرخس خصوصا در مبحث سرمایه گذاری خارجی پرداخت .
برهمند افزود: لجستیک اولویت اصلی منطقه ویژه اقتصادی سرخس هستند و بر همین اساس با تقویت زیرساخت‌های حوزه لجستیک بخصوص بخش ریلی؛ توان صادرات و ترانزیت را در سال جاری به 1.5 میلیون تن خواهیم رساند.
وی با تاکید بر جایگاه کشور قزاقستان بعنوان یک کشور مهم و حیاتی در آسیای میانه گفت: قزاقستان اولویت اصلی منطقه ویژه در مبحث ترانزیت و صادرات میباشد از همین رو برنامه ریزی لازم برای حضور اثر بخش در بازار این کشور در دستور کار است.
در ادامه ریس اتاق بازرگانی مشترک ایران قزاقستان با تاکید بر پتانسیل های بالای سرخس و منطقه ویژه اقتصادی گفت: منطقه ویژه اقتصادی سرخس تنها مکانی در کشور است که مشخصات منحصرا صادرات محور داشته و دروازه ترانزیت کشور به شمار میرود.
امیر عابدی گفت: با بررسی های صورت گرفته و در راستای اهداف واقعی، منطقه ویژه اقتصادی سرخس جز بهترین ها است.
عابدی تصریح کرد: قزاقستان کشوری قدرتمند بازیرساخت قوی در حوزه کشاورزی و انرژی و دارای پتانسیل های ارزشمند لجستیکی خصوصا در خطوط ریلی است ولذا با توجه به موقعیت منطقه ویژه اقتصادی سرخس این منطقه اولویت اصلی برای تجار و صاحبین کالا و شرکت های مهم حمل و نقلی کشور قزاقستان است.
وی، حجم تجارت کشورمان با قزاقستان را 380میلیون دلار اعلام کرد و گفت: با فعال سازی بیشتر باراندازهای منطقه ویژه اقتصادی سرخس و استفاده از امکانات منحصر بفرد آن می‌توان این آمار را تا 1میلیارد دلار افزایش داد.
در این نشست مشترک تعدادی از اعضا هیات رییسه اتاق بازرگانی ایران حضور داشتند و بر حمایت همه جانبه و کمک به حضور پررنگ منطقه ویژه اقتصادی سرخس در حوزه cis تاکید نمودند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :