به همت معاونت حقوقی دبیرخانه شورایعالی؛

دوره آموزشی نمایندگان مناطق در هیأت‌های رسیدگی کار و اشتغال برگزار شد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/69766
ساعت 14:36 دوشنبه 19 شهريور 1403
به منظور ارتقاء کیفیت آراء صادره از سوی هیئت‌های رسیدگی کننده به اختلافات روابط کار در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و هم‌اندیشی در خصوص چالش‌های پیش‌روی هیئت‌های این مناطق کارگاه آموزشی با حضور اشرفی، قاضی عالیرتبه دیوان عدالت اداری و غریوی، مدیرکل محترم اداره روابط کار جبران خدمت و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، به منظور ارتقاء کیفیت آراء صادره از سوی هیئت‌های رسیدگی کننده به اختلافات روابط کار در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و هم‌اندیشی در خصوص چالش‌های پیش‌روی هیئت‌های این مناطق، معاونت حقوقی، بازرسی و امور مجلس دبیرخانه شورایعالی کارگاه آموزشی را با حضور دکتر اشرفی از قضات عالیرتبه دیوان عدالت اداری و دکتر غریوی، مدیرکل محترم اداره روابط کار جبران خدمت و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزاری کرد.

در این کارگاه آموزشی که با حضور نمایندگان واحدهای کار و خدمات اشتغال مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تشکیل شد، داوری، معاون حقوقی دبیرخانه شورایعالی به جایگاه مهم مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به عنوان پیشران‌های اقتصادی کشور و نقش این مناطق در بند 11 سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری پرداخت و نسبت به رعایت قوانین و مقررات مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و توجه همزمان به منافع کارفرمایان و کارگران تاکید کرد.

در ادامه مدیرکل محترم اداره روابط کار جبران خدمت و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن برشماری عمده ایرادات موجود در تصمیمات اتخاذی هیئت‌های رسیدگی کننده به تشریح دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه‌های مرتبط با این حوزه پرداختند و بنا شد با ارزیابی تصمیمات صادره از هیئت‌های رسیدگی‌کننده مناطق آزاد و ویژه اقتصادی مسابقه رای برتر با همکاری مشترک دبیرخانه شورایعالی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار گردد.

در بخش پایانی دوره نیز اشرفی، از قضات عالیرتبه دیوان عدالت اداری به عمده عوامل نقض یا ایراد تصمیمات اتخاذی هیئت‌های رسیدگی کننده در دیوان عدالت اداری پرداخت.

از بخشهای مهمی و جنبی این دوره اینکه مباحث طرح شده کاملاً جنبه عملی و کاربری داشت و سوالات و ابهامات هریک از نمایندگان مناطق آزاد و ویژه اقتصادی مورد بررسی و پاسخ قرار گرفت.

در پایان این دوره آموزشی، مقرر شد معاونت حقوقی، بازرسی و امور مجلس دبیرخانه شورایعالی جلسات مشابه دیگری نیز برگزار کند و همچنین ارائه نظریات مشورتی درخصوص ابهامات شعب رسیدگی کننده را در برنامه کاری خود قرار دهد.

شناسه خبری: 69766

آخرین اخبار

ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت انتصاب مجدد رییس کمیته امداد
«انزلی» میزبان اولین دوره مسابقات كبدی ساحلی قهرمانی جهان شد
امضای 5 قرارداد به ارزش بیش از 2000 میلیارد و 767 میلیون دلار در منطقه ویژه پتروشیمی
نشست تخصصی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری منطقه پتروشیمی

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو