امضای 5 قرارداد به ارزش بیش از 2000 میلیارد و 767 میلیون دلار در منطقه ویژه پتروشیمی

لینک کوتاه: freena.ir/detail/69769
ساعت 10:14 شنبه 24 شهريور 1403
پنج قرارداد و تفاهمنامه سرمایه گذاری میان سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و بخش خصوصی به ارزش 2 هزار و 406 میلیارد تومان و 767 میلیون دلار با ایجاد اشتغال مستقیم 1453 نفر در هجدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست به امضا رسید.

به گزارش روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، طی آیینی و با حضور معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی 5 قرارداد و تفاهمنامه سرمایه‌گذاری میان سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و بخش خصوصی به ارزش 2406 میلیارد تومان و 767 میلیون دلار در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست امضا شد.

تفاهمنامه سرمایه گذاری شرکت پتروشیمی اروند
تفاهمنامه سرمایه‌گذاری میان شرکت پتروشیمی اروند و سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی برای طرح توسعه PVC2 در سایت 3 منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با ارزش 626 میلیون دلار، میزان اشتغال مستقیم 500 نفر و ظرفیت سالانه 300 هزار تن، میان سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و شرکت پتروشیمی اروند به امضا رسید.
این قرارداد با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و تقویت مشارکت بخش خصوصی و همچنین درجهت افزایش صادرات غیر نفتی و ایجاد خودکفایی داخلی انجام شد.
شرکت پتروشیمی اروند یکی از بزرگترین تولید کنندگان زنجیره PVC کشور محسوب می شود.

تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری پتروشیمی فناوران
تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری میان شرکت پتروشیمی فناوران و سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی برای تولید طرح توسعه vam در سایت 3 منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به میزان سرمایه‌گذاری 87 میلیون دلار و میزان اشتغال مستقیم 27 نفر و ایجاد ظرفیت سالانه 100 هزار تن به امضا رسید. 
این قرارداد نیز با هدف افزایش صادرات غیر نفتی با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و تقویت مشارکت بخش خصوصی، ایجاد خودکفایی داخلی و افزایش زنجیره ارزش متانول و ارزش افزوده به امضا رسیده است. 
شرکت پتروشیمی فناوران یکی از بزرگترین تولید کنندگان متانول در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی محسوب می‌شود.

تولید متیل آمین و زنجیره پایین دست
قرارداد شرکت پتروسام اوراسیا و سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی برای تولید متیل آمین و زنجیره پایین دست در سایت 2 منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با سرمایه‌گذاری 20 هزار و 800 میلیارد ریال و میزان اشتغال مستقیم 156 نفر و ظرفیت سالانه 36 هزار تن امضا شد.
از اهداف این قرارداد می توان به بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و تقویت مشارکت بخش خصوصی و همچنین تکمیل زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی اشاره کرد.

قرارداد تولید نخ، پارچه، لاینر و جامبوبگ در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی
قرارداد سرمایه‌گذاری میان شرکت اوجا تدبیر البرز و سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی برای تولید نخ، پارچه، لاینر و جامبوبگ از مواد پتروشیمی در سایت 1 منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با میزان سرمایه‌گذاری 2500 میلیارد ریال و 3 میلیون دلار و میزان اشتغال مستقیم 130 نفر و همچنین ظرفیت تولید سالانه 6  هزار تن به امضا رسید.

قرارداد تولید ماده موثره دارویی و حلال های آزمایشگاهی
قرارداد سرمایه‌گذاری میان شرکت جابر ازنق شیمی و سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی برای تولید ماده موثره دارویی و حلال‌های آزمایشگاهی در سایت 1 منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با میزان سرمایه‌گذاری 760 میلیارد ریال و 2.8 میلیون دلار و میزان اشتغال مستقیم 40 نفر و ظرفیت سالانه 15 هزار تن با هدف جلوگیری از خروج ارز از کشور و استفاده از ظرفیت‌ها و تقویت مشارکت بخش خصوصی کاملا مردمی و مقابله با شرایط تحریم و خودکفایی داخلی به امضا رسید.

گالری تصاویر

شناسه خبری: 69769

آخرین اخبار

راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است
«منطقه آزاد قصرشیرین» در مسیر توسعه و همکاری‌های منطقه‌ای

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو