ایجاد شهر فرودگاهی با هدف جذب بیش از 20 میلیون گردشگر در جزیره قشم



طرح ایجاد شهر فرودگاهی قشم با حضور علی یدقار عضو منتخب هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم، امیر جعفرپور مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه این منطقه، مجتبی شمس نژاد مدیرعامل فرودگاه بین المللی قشم و نمایندگان شرکت Avic – Eng کشور چین با هدف بررسی چگونگی نحوه نهایی شدن ساخت شهر فرودگاهی در این جزیره برگزار شد.

به گزارش فرینا، در این نشست نمایندگان شرکت اِویک چین تمام  مراحل ساخت شهر فرودگاهی را با توجه به تامین منابع مالی و بیمه ای آن، براساس پلان بندی ها انجام شده در نشست امروز برای تیم منطقه آزاد قشم تشریح کردند.
عضو منتخب هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم هم در حاشیه این نشست در گفت وگو با خبرنگاران، بر آمادگی این سازمان برای توسعه فعالیت های صنعتی با شرکت های صاحب نام چین در حوزه های صنعتی از جمله شرکت اِویک که در زمره بزرگترین سازندگان حوزه فرودگاهی دنیاست، تاکید کرد.
علی یدقار گفت: با توجه به بررسی های کارشناسانه ای که روی مدارک ارسالی شرکت اِویک طی یکسال گذشته انجام داده ایم، پیش بینی می شود این شرکت از بین شرکت های  ژاپنی و کره ای با توجه به گام های مهمی که برای این پروژه برداشته است، شانس بیشتری برای اجرای طرح توسعه فرودگاه بین المللی قشم داشته باشد.
او از فرودگاه به عنوان دروازه ورودی هر شهر، کشور و منطقه توسعه یافته نام برد و افزود: داشتن یک شهر فرودگاهی مدرن برای منطقه ای همانند قشم با ظرفیت های فراوان طبیعی، مردمی و اکوسیستمی بسیار مهم و حائز اهمیت است.
به گفته عضو منتخب هایت مدیره سازمان منطقه آزاد قشم، شرکت اِویک چین به عنوان یکی از معتبر ترین سازندگان صنعت فرودگاهی، ضمن تامین امکانات مالی، زیرساختی و فنی، طرح توسعه فرودگاهی قشم را در سه فاز کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت 20 ساله بعهده می گیرد.
وی ادامه داد: نمایندگان این شرکت در سومین سفر خود به قشم مراحل رسیدن به یک جمع بندی نهایی را طی سه روز کار فنی با کارشناسان حوزه فرودگاهی در این منطقه دنبال خواهند کرد و در نهایت تا یک ماه آینده نتیجه اجرای این طرح به طور رسمی اعلام خواهد شد.
یدقار با اعلام اینکه گردشگری طی سه دهه آینده یکی از صنایع اصلی کسب درآمدهای ارزی کشورها خواهد بود، افزود: در افق 20 ساله منطقه خاورمیانه، جا به جایی 440 میلیون گردشگر پیش بینی شده و در تلاشیم در افق یاد شده و براساس پتانسیل های ارزشمند این صنعت در قشم سالانه 12 میلیون گردشگر داخلی و 8 میلیون گردشگر خارجی را در جزیره جذب کنیم.
به گفته او، ایجاد شهر فرودگاهی مدرن و بین المللی در جزیره قشم تنها راه دستیابی به بخش مهمی از رقم 440 میلیون گردشگری است که در افق 20 ساله منطقه جا به جا خواهند شد و سازمان منطقه آزاد قشم با تمام توان در پی اجرای پروژه شهر فرودگاهی در این جزیره است.
عضو منتخب هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم، ساخت شهر فرودگاهی در این جزیره را با هدف ارائه سرویس دهی، کارگو، پشتیبانی و سوخت رسانی به هواپیماها و سایر خدمات قابل ارائه برای رقابت با فرودگاه های منطقه بسیار مهم ارزیابی کرد.
او ادامه داد: با ایجاد زیرساخت های مورد نیاز در شهر فرودگاهی قشم می توانیم علاوه بر افزایش جذب گردشگران در بخش های مختلف از جمله در بخش های سوخت رسانی، چک کردن، تعمیرات و نگهداری هواپیماها نیز نقش آفرینی کنیم.
بنا به این گزارش، نمایندگان شرکت اِویک چین از امروز (دوشنبه 18 دی ماه) به مدت سه روز در نشست با نمایندگان بخش فرودگاهی منطقه آزاد قشم در سالن مرکز بین المللی رشد قشم، راه های دستیابی به نتیجه نهایی اجرای طرح ایجاد شهر فرودگاهی در این جزیره را بررسی خواهند کرد.

امتیاز به خبر :