خط مسافری چابهار ـ عمان باید فعال شود

معاون بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی گفت: طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار یک ضرورت است که نباید تاخیری در این طرح ملی اتفاق بیافتد.

 به گزارش فرینا، حسن زاده عضو هیأت عامل و معاون بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی در مراسم معارفه معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: با تسهیل فرآیندها و ساز و کار جدید بیش از پیش شاهد تحول در حوزه فعالیت های بندری چابهار در دستیابی به جایگاه اصلی در سهم تجارت باشیم.افتتاح فاز اول طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار با حضور رئیس جمهور نشان دهنده جایگاه بندر چابهار است.نظر به اهمیت توسعه سواحل مکران، موضوعات بندر چابهار از حوزه استان خارج شده و نگاه ملی متوجه مشکلات و رفع آن می باشد.لذا نباید وقفه ای در طرح توسعه ای آن اتفاق بیافتد.

فعالسازی خط مسافری چابهار ـ عمان
در ادامه آقایی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان در این مراسم گفت: هم اکنون با افتتاح فاز اول طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار و افزایش ظرفیت بندر به8/5 میلیون تن در سال و در آینده با توسعه فازهای 2 ، 3 و 4 ، اولویت و نیاز اصلی بندر چابهار بازاریابی و جذب سرمایه گذاری است که همگام با توسعه در حوزه دریا باید در دستور کار تمامی واحدها قرار گیرد.
وی تصریح کرد: تعلل و اتلاف وقت در جذب بار و کالا در بندر چابهار سبب حذف از گردونه رقابت با سایر بنادر منطقه می شود.
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: بازاریابی پایدار از اولویت های بندر چابهار بوده که اعتمادسازی بین بندر، تجار و صاحبان کالا اولین گام در جهت این مهم است. با توجه به جایگاه صنعت توریسم در دنیا و مزیت های گردشگری بندر چابهار و بهره مندی از فاصله کم با عمان خط مسافری چابهار ـ عمان باید فعال شود.
در ادامه مراسم حسین شهدادی معاونت امور بندری و اقتصادی ضمن برشمردن اهداف معاونت امور بندری و اقتصادی استفاده از ظرفیت های بندر چابهار، مطالعه بازار و بازاریابی کالا، رقابتی سازی فضای کسب و کار در بندر و اهتمام به رعایت استانداردها را از اولویت های اصلی این اعلام کرد.
در این مراسم یحیی احسانی فر و ضیاء حمزه زاده بعنوان رؤسای اداره بازاریابی و سرمایه گذاری و اداره امور بندری و حمل و نقل چندوجهی معرفی شدند.

امتیاز به خبر :