مشارکت اقتصادی بانوان در گرو مشارکت سیاسی آنان است

نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع مشارکت بانوان در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در کشور دیده می شود.

به گزارش فرینا، سیده فاطمه حسینی با حضور در «اولين نشست شوراي راهبردي بانوان مناطق آزاد كشور» افزود: با توجه به اینکه در قانون مناطق آزاد 10 درصد کل بودجه این مناطق صرف حوزه فرهنگی ـ اجتماعی می شود، مطالبه گری بانوان در این حوزه می تواند در تخصیص این بودجه موثر باشد. 
حسینی، توسعه اقتصادی را در کنار توسعه فرهنگی  ـ اجتماعی در مناطق آزاد کشور موثر دانست و گفت: این موضوع مهمی است که توسعه اقتصادی را در کنار توسعه فرهنگی  ـ اجتماعی در مناطق آزاد کشور داشته باشیم به نحوی که بنیان خانواده ها تقویت و تبعیض ها کاسته شود.
وی به توجه ویژه به حضور بانوان در مشارکت های سیاسی کشور اشاره کرد و گفت: مشارکت اقتصادی بانوان در گرو مشارکت سیاسی آنان است. اگر بانوان در مناصب تصمیم ساز و تصمیم گیرنده کشور حضور نداشته باشند زمینه سازی و بسترسازی برای مشارکت بانوان و توانمندسازی آنها با مشکل مواجه خواهد شد. 
نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در مناطق آزاد باید موانع سر راه بانوان شناسایی شود. نیازهای بانوان کارآفرین شناسایی و مسائل و مشکلات آنها را به صورت گروهی برطرف شود.
حسینی در پایان افزود: بانوان مسئول در سازمان های مناطق آزاد و همچنین دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی می توانند با مدیریت صحیح از امکانات و ظرفیت اجتماعی و مردمی در NGO  فعال در مناطق آزاد کشور به خوبی استفاده کنند.
اولين نشست شوراي راهبردي بانوان مناطق آزاد كشور به ریاست معصومه حجتی مشاور امور بانوان دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و نمایندگان حوزه زنان سازمان های مناطق آزاد کشور در تهران برگزار شد.
 

میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.