مطالعه جدی ترین نیاز بشری است

دبیرکل هیئت کتابخانه های عمومی کشور در جزیره قشم از مقوله مطالعه و کتابخوانی به عنوان جدی ترین نیاز و فعالیت بشری نام برد.

به گزارش فرینا، علیرضا مختار پور در آئین افتتاح کتابخانه اندیشه خلیج فارس گفت: مطالعه جدی ترین نیاز بشری است و هیچ معجزه ای فراتر از این نیست که انسان با خواندن یک کتاب به اندیشه های متفکری که کیلومترها و یا قرن ها دورتر از اوست ارتباط برقرار کند. 
وی ادامه داد: در باب مطالعه به ویژه در آفرینش های هنری گاه فهم خواننده از اندیشه نویسنده هم فراتر می رود و این یک معجزه بزرگ است.
به گفته دبیر کل کتابخانه های عمومی کشور، ایران در حوزه ادبیات با داشتن شعرا و اندیشمندان بنام، سرآمد جهانیان است.
او افزود: ظرفیت گسترش اندیشه، تفکر، فرهنگ، ادب و زبان که مهمترین بستر تفکر محسوب می شود از راه مطالعه که طلوع کتاب بر جان آدمی و طلوع انسان بر محتوای کتاب است، بدست می آید. 
مختار پور با تقدیر از توجه ویژه حمید رضا مومنی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به مقوله فرهنگ، گفت: ایجاد کتابخانه اندیشه خلیج فارس نشان از علاقمندی این سازمان به مباحث کتاب و‌کتابخوانی دارد و این اندیشه را در روستاهای جزیره قشم هم مشاهده کردم.   
او تاکید کرد: به جرات اعلام می کنم این‌ میزان تلاش و اهتمام به مباحث کتاب و کتابخوانی که در مسئولان سازمان منطقه آزاد و مردم قشم دیده می شود را در کمتر نقاط کشور می توان مشاهده کرد. 
بنا به این‌گزارش، کتابخانه بزرگ اندیشه خلیج فارس با اعتبار سازمان منطقه آزاد قشم با هدف بهره مندی مردم این جزیره و بیش از ۱۵ هزار دانشجویی که در دانشگاه ها و مراکز عالی این منطقه مشعول تحصیل هستند دررآستانه نوروز ۹۷ با حضور علیرضا مختار پور دبیرکل کتابخانه های عمومی کشور ، حمید رضا مومنی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، علیرضا نصری فرماندار این شهرستان، معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد و امینه دریانورد رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان قشم افتتاح و به بهره برداری رسید.

میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.