نخستین نمایشگاه مواد بهداشتی آرایشی در ماکو گشایش یافت

نخستین نمایشگاه تخصصی صادراتی مواد شوینده، پاک کننده، بهداشتی، آرایشی، سلولزی و صنایع وابسته با همکاری مشترک شرکت هایی از ترکیه و کردستان عراق در منطقه آزاد ماکو گشایش یافت.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، مدیر نمایشگاه بین المللی سازمان منطقه آزاد ماکو افزود: این نمایشگاه با هدف تحقق حمایت از کالای ایرانی برگزار می شود و فروش بیشتر و افزایش سهم بازار، معرفی کالاهای جدید، پیش فروش محصولات و برقراری ارتباط با جامعه و مصرف کنندگان راه اندازی شده است.
وی ادامه داد: این نمایشگاه در 2 هزار متر مربع محیط نمایشگاهی باحضور 50 شرکت داخلی برپا شده و تا پایان این هفته از ساعت 18 تا 22 پذیرای بازدیدکنندگان است.

شهریار کشاورز معاون صنایع کوچک شرکت شهرکهای صنعتی استان قزوین هم در حاشیه برگزاری این نمایشگاه و در دیدار با "عبدالرحمن مصطفی" رئیس اتحادیه وارد کننده و صادرکننده اقلیم کردستان عراق گفت: این شرکت به عنوان متولی صنایع کوچک در استان و با توجه به شرایط تحریم ها از ظرفیت منطقه اقلیم کردستان عراق برای صادرات واحدهای تولیدی SME ها اقدام می کند.
معاون صنایع کوچک شهرکهای صنعتی قزوین اظهار کرد: برای حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی نخستین نمایشگاه بین المللی مواد شوینده، پاک کننده، بهداشتی، آرایشی، سلولزی و صنایع وابسته با رویکرد صادرات در منطقه آزاد ماکو برگزار شد.
کشاورز با اشاره به پتانسیل شهرکهای صنعتی قزوین تصریح کرد: استان قزوین به عنوان قطب شوینده، زمینه های خوبی برای صادرات این محصول در منطقه را دارد و هدف از حضور واحدهای تولیدی در نمایشگاههای تخصصی داخلی و خارجی معرفی فرصتهای مناسب برای کسب و کارها، رونق بازارهای صادراتی و شناسایی بازار است.
در ادامه عبدالرحمن مصطفی رئیس اتحادیه وارد کننده و صادرکننده اقلیم کردستان عراق درخواست تاسیس دفتر حمایتی و صادراتی  از صنایع کوچک و متوسط را در کنسرسیوم های مختلف از قبیل کشمش و بسته بندی و مواد شوینده  و سایر کنسرسیوم ها را کرد.
در حاشیه برگزاری این نمایشگاه نشست های B2B با حضور هیئت اقلیم کردستان برای واحدهای صنعتی حاضر در نمایشگاه برگزار شد.
نخستین نمایشگاه بین المللی مواد شوینده، پاک کننده، بهداشتی، آرایشی، سلولزی و صنایع وابسته تعداد 20 واحد تولیدی مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی استان قزوین که در زمینه تولید محصولات شوینده و صنایع وابسته فعالیت می کنند در این نمایشگاه حضور یافتند.
این نمایشگاه  از 29خردادماه لغایت یکم تیرماه در منطقه آزاد ماکو برپاست.
منطقه آزاد ماکو به لحاظ محدوده جغرافیایی شامل شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در منتهی الیه شمال غرب کشور واقع شده است. 
مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومترمربع و جمعیت آن بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395، حدود 200 هزار نفر است. 
منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور دارای 140 کیلومتر مرز مشترک با کشور جمهوری آذربایجان و 130 کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکیه است. 

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.