ارس 16 / صنایع خلاق اقتصاد خلاق و پایدار را تشکیل می دهد

كارشناس ستاد توسعه فن آوري هاي نرم و هويت ساز معاونت علمي فنآوري ریاست جمهوری در شانزدهمین نشست معاونین و مدیران فرهنگی، اجتماعی و گردشگری مناطق آزاد کشور که به میزبانی منطقه آزاد ارس برگزار می شود گفت: سرمایه بخش خصوصی و صنایع خلاق باید تضمین و رو به رشد باشد و در واقع صنایع خلاق اقتصاد خلاق و پایدار را تشکیل می دهد.

به گزارش فرینا، مهرداد مشیری گفت: اقدامات لازم برای جلوگیری از سرگردانی صنایع خلاق به دلیل فرایندهای اداری در حال انجام است.
وی افزود: کسب و کارهای نوین ، تولید محتوا، بازیهای رایانه ای، صنایع دستی و گردشگری، انیمیشن، اسباب بازی، طراحی مد و لباس، خوشه های اولویت دار مورد حمایت معاونت علمي فنآوري ریاست جمهوری است.
مشیری با اشاره به اینکه صندوق سرمایه گذاری صنایع خلاق در حال راه اندازی است گفت: خدمات زیرساختی و آزمایشگاهی و ارائه تسهیلات تخصصی نظام وظیفه، حفاظت از حقوق معنوی و فکری و مشاوره های تخصصی مورد تاکید است.
وی تاکید کرد: خدمات معاونت علمي فنآوري ریاست جمهوری در مناطق آزاد کشور ویژه و تخصصی خواهد بود و مهمترین صنایع مزیت دار در مناطق آزاد، گردشگری صنایع دستی، انیمیشن، خدمات بازاریابی و فروش و اسباب بازی هستند.
شانزدهمین نشست معاونین و مدیران فرهنگی، اجتماعی و گردشگری مناطق آزاد کشور تا روز جمعه هشتم تیرماه در منطقه آزاد ارس ادامه خواهد داشت.
کارگاه صنایع خلاق فرهنگی همزمان با گردهمایی معاونین فرهنگی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و سازمان های مناطق آزاد کشور در منطقه آزاد ارس برگزار شد.

برچسب ها : منطقه آزاد ارس
میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.