ارس 14 / صنایع خلاق می تواند وابستگی کشور به نفت را کاهش دهد

مشاور اقتصاد فرهنگ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و پژوهشگر اقتصاد، در شانزدهمین نشست معاونین و مدیران فرهنگی، اجتماعی و گردشگری مناطق آزاد کشور که به میزبانی منطقه آزاد ارس برگزار می شود، گفت: وابستگی به نفت از سال های دور گریبانگیر کشور شده است و برای رهایی از این وابستگی باید به سمت صنایع خلاق و فرهنگی برویم.

به گزارش فرینا، حمیدرضا شش جوانی در کارگاه تخصصی «صنایع خلاق و اقتصاد هنر» گفت: کشورهایی که در زمینه صنایع خلاق سرمایه گذاری بیشتری کرده اند، هم اکنون درآمدزایی بالایی را تجربه می کنند. 
وی با اشاره به اینکه صنایع خلاق شامل بخش های متنوعی می شود، خاطرنشان کرد: بر همین اساس در ابتدا باید ظرفیت های موجود نرم افزاری، سخت افزاری و انسانی را سنجیده و بر اساس این ظرفیت ها، بخش های مناسب را برای توسعه صنایع خلاق انتخاب کرد. 
شش جوانی تصریح کرد: مناطق آزاد زمانی می توانند موفق بوده و به درآمدزایی مناسب برسند که صنایع خلاق را در اولویت کاری خود قرار دهند. 
وی در پایان تاکید کرد: شهرهای خلاق، گردشگری خلاق و صنایع خلاق، موضوعاتی هستند که امروزه در جهان مورد توجه قرار گرفته اند و مناطق آزاد توانایی پیشتازی در این حوزه ها را دارند. 
شانزدهمین نشست معاونین و مدیران فرهنگی، اجتماعی و گردشگری مناطق آزاد کشور تا روز جمعه هشتم تیرماه در منطقه آزاد ارس ادامه خواهد داشت.

برچسب ها : منطقه آزاد ارس
میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو