اجرای نظام رهگیری و کنترل اصالت فرآورده های سلامت در ماکو

مدیر غذا و داروی سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه از ابتدای مهر ماه امسال نظام ردیابی، رهگیری و کنترل اصالت فرآورده های سلامت در منطقه آزاد ماکو اجرا می شود گفت: سلامت جامعه، قربانی قاچاق کالاهای سلامت محور نمی شود.

به گزارش فرینا، دکتر اسلام یادگاری در جلسه ای که با حضور فعالان حوزه تولید و واردکنندگان حوزه سلامت برگزار شد، افزود: فرآورده های سلامت شامل تمامی فرآورده هایی می شود که تحت نظارت سازمان غذا و دارو هستند. این فرآورده ها شامل تمامی کالاهای دارویی، داروهای گیاهی، فرآورده های بیولوژیک، مکمل های تغذیه ای، شیر خشک، فرآورده های خوراکی و آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی، تجهیزات و ملزومات پزشکی و لوازم کودک هستند.
وی اظهار داشت: هدف اصلی از این برنامه شناسایی فرآورده های اصیل از طریق ایجاد رابطه شفاف و مشخص مسئولیتی بین اینگونه فرآورده ها و شرکتهای مشخص صاحب پروانه و ایجاد امکان پاسخگویی مشخص برای مصرف کنندگان و سایر افراد و سازمان های ذینفع می باشد که شامل تمامی محصولات وارده به منطقه آزاد ماکو خواهد شد.
دکتر یادگاری بیان داشت : با نصب برچسب شناسه اصالت کالا، مشکل فرآورده های سلامت وارداتی به منطقه آزاد ماکو حل می شود.
وی در پایان گفت : این شناسه در ابعاد ۲۰ در ۴۰ میلی متر، روی اجناس وارداتی الصاق می شود که کد ۱۶ رقمی روی آن، از طریق تلفن گویای ۶۱۸۵- ۰۲۱ – ارسال کد ۱۶ رقمی به سامانه ۲۰۰۰۸۸۲۲ – از طریق سامانه و سایت www.ttac.ir قابل رهگیری است.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.