رشد بازرگانی منطقه آزاد ماکو با استفاده از ابزارهای نوین مالی

قائم مقام مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: خرید و فروش اعتباری بر بستر وب و لزوم استفاده از ابزارهای نوین مالی یک ضرورت حرفه ای برای رشد بازرگانی منطقه آزاد ماکو است.

به گزارش فرینا، علیرضا نصیری در نشست هماهنگی برای اجرایی کردن پلتفرم سککوک که با حضور غلامرضا سلیمانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو و فردوس باقری مدیر عامل شرکت توسعه تجارت توسن برگزار شد افزود: استفاده بنگاه های اقتصادی، تولید کنندگان و بازرگانان از این اکوسیستم طراحی شده یک گام عملی و کاربردی در جهت احیای کسب و کار آنها با افزایش سرعت و کاهش بیکاری است.
وی تصریح کرد: با توجه به معضلاتی که کسب‌وکارها در خرید اعتباری و تأمین منابع در نظام مالی با آن مواجه هستند، سامانه سککوک به‌منظور رفع این مشکل مجهز به ابزار مالی تحت عنوان برات الکترونیکی می شود تا بعد از ایجاد زیرساخت انجام معامله بتواند تبادل پیش‌فاکتور و صورتحساب در مرحله انتهایی پرداخت دین خریدار به فروشنده را از طریق سند برات انجام دهد.
برای اجرایی کردن پلتفرم سککوک در این منطقه آزاد تجاری، با ابراهیم جلیلی، معاون اقتصادی، محسنی عضو هیات مدیره، شرکت سرمایه گذاری مناطق آزاد تجاری ماکو نیز، مذاکراتی صورت گرفت که به برنامه ریزی عملیاتی از سوی شرکت یادشده، برای اجرایی شدن پلتفرم سککوک منجر خواهد شد.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو