تحولات قشم در دولت تدبیر و امید بنیادین و متفاوت با گذشته است

فرماندار شهرستان قشم از اقدامات انجام شده در این منطقه طی فعالیت دولت تدبیر و امید به عنوان تحولاتی بنیادی و متفاوت با گذشته نام برد.

به گزارش فرینا، علیرضا نصری در جلسه عقد تفاهم نامه همکاری معاونت توسعه روستایی رییس جمهوری و سازمان منطقه آزاد قشم گفت: پیش از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید تنها سه روستای جزیره قشم از نعمت آب شرب برخوردار بودند اما اینک از مجموع 75 روستای جزیره تنها سه روستا از این نعمت بی بهره هستند.
نصری افزود: سه روستای باقی مانده جزیره قشم هم تا پایان امسال به جمع روستاهای استفاده کننده از آب شرب سالم و بهداشتی اضافه می شوند.
به گفته وی؛ اقدامات مهمی در حوزه برق در این منطقه اتفاق افتاده و در آینده نه چندان دور قشم می تواند برق مازاد تولیدی خود را علاوه بر انتقال در شبکه سراسری به خارج از کشور هم صادر نماید.
فرماندار شهرستان قشم از ارتقای سطح بهداشت و سلامت در قشم با افتتاح بیمارستان پیامبر اعظم (ص) که با سرمایه سازمان منطقه آزاد قشم ایجاد شد به عنوان گام مهمی برای سلامت مردم این جزیره و زیرساختی برای جذب بیشتر سرمایه گذاران نام برد.
نصری افزود: اقدامات سازمان منطقه آزاد قشم در بخش عمرانی و آسفالت راه ها تا دورترین نقطه جزیره و راه های دسترسی روستایی یکی دیگر از کارهای ماندگار دوره دولت تدبیر و امید در این جزیره می باشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از فرایند کارشناسی طرح ها و روند پرداخت تسهیلات بانک ها به عنوان مانعی برای سرعت در فعالیت های اشتغالزایی روستاها یاد کرد و گفت: متاسفانه وثیقه بانکی برای تضمین تسهیلات پرداختی یکی از دغدغه های بزرگی است که باعث ایجاد مشکلات مختلف برای مردم  شهرستان به ویژه در روستاهای جزیره قشم شده است.
فرماندار شهرستان قشم ادامه داد: در سامانه ثبت طرح ها و دریافت تسهیلات اشتغال روستایی نیز مشکلات مختلفی وجود دارد که مشمول برخی طرح ها همانند وسایل صیادی نمی شود.
نصری گفت: تا کنون 106 طرح در بخش حوزه اشتغال روستایی و پایدار در مجموع با اعتبار یک هزار و 80 میلیارد ریال به بانک های عامل معرفی شدند که یک هزار و 796 نفر شغل ایجاد می کند.
وی افزود: در این راستا 650 میلیارد ریال مصوب و به بانک ها در حوزه اشتغال روستایی ابلاغ گردیده که بخشی از آن نیز پرداخت شده است.
بنا به این گزارش، جلسه عقد تفاهم نامه همکاری معاونت توسعه روستایی رییس جمهوری و سازمان منطقه آزاد قشم با حضور سید ابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری، حمیدرضا مومنی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد و علیرضا نصری فرماندار شهرستان و سایر مسوولان سازمان منطقه آزاد قشم در سالن مرکز بین المللی رشد امضا شد.

برچسب ها : منطقه آزاد قشم
آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.