کتاب "استراتژی، از تدوین تا اجرا" منتشر شد

"استراتژی، از تدوین تا اجرا" نام سومین کتاب کمال بیرامیان مدیر منطقه ویژه اقتصادی قشم پس از نگارش کتاب "نوآوری و خلاقیت" و همچنین ترجمه و انتشار کتاب "90 روزِ نخست مدیریت"، است که به عنوان یک کتاب جامع و به روز استراتژی، در سه بخش، 13 فصل و 227 صفحه منتشر شد.

بیرامیان مدرک لیسانس مهندسی صنایع و ارشد MBA خود را از دانشگاه صنعتی شریف دریافت کرده است.
وی پیش از ورود به سازمان منطقه آزاد قشم در سال 1383، در تهیه طرح جامع مالیاتی کشور همکاری نموده، در شرکت مپنا و ایران خودرو مشغول به کار بوده و علاوه بر تدریس در دانشگاه ها، مشاوره موسسات مختلف را نیز بعهده داشته است.
کتاب " استراتژی، از تدوین تا اجرا" با هدف توسعه توانایی تدوین و اجرای استراتژی برای مدیران سازمان ها، کار آفرینان و فعالان اقتصادی خواهان عملکرد برتر، نوشته شده است.
مقدمه این کتاب اشاره جامعی بر تدوین و اجرای استراتژی به عنوان مهم ترین وظیفه مدیران عمومی، شامل بکارگیری روش هایی که آنان بتوانند کسب و کارهای موفق و سازمان هایی با عملکرد برتر در طی زمان را داشته باشند، دارد.
فصل نخست این کتاب با موضوع مهم "انتخاب" به عنوان محور استراتژی آغاز شده و با مباحثی همچون تجزیه و تحلیل محیط و صنعت، موقعیت یابی برای کسب و کار، استراتژی و اهمیت مصالحه، پیشگامی یا دنباله روی، اهمیت نوآوری در استراتژی با بررسی پاسخ های مورد انتظار از رقبا به پایان می رسد.
در فصل دوم این کتاب، خواننده با استراتژی شرکت های چند کسب و کاری، ادغام افقی و تخفیف تنوع، ادغام در طول زنجیره ارزش و در نهایت با موضوع ادغام و اکتساب آشنا می شود.
فصل سوم نیز در دو بخش تنظیم گشته که به موضوعات مهم استراتژی در کارآفرینی و اجرای استراتژی پرداخته شده است.
مباحث کتاب "استراتژی از تدوین تا اجرا" به گونه ای نگارش شده که در آن علاوه بر محور قراردادن رویکردهای نوین در استراتژی، به هر دو جنبه تئوری و عملی آن نیز پرداخته شده است.
در پایان هر فصل از فصول 13 گانه این کتاب که از سوی انتشارات نوین و در یک هزار نسخه به چاپ رسیده، بخشی با عنوان "برای مطالعه بیشتر" دیده می شود که به معرفی کتاب های تاثیرگذار نویسندگان بنام جهان در حوزه مسائل استراتژی مربوط می گردد.
روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم به نوبه خود برای این مدیر پرتلاش آرزوی موفقیت روز افزون دارد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.