3 / شناسایی ظرفیت های حوزه صنایع فرهنگی و خلاق در مناطق آزاد

دبیر ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بر شناسایی ظرفیت های حوزه صنایع فرهنگی و خلاق در مناطق آزاد تاکید کرد.

به گزارش فرینا، سید محمدحسین سجادی نیری در نشست علمی ـ آموزشی «مناطق آزاد؛ الگوی توسعه صنایع فرهنگی و خلاق» درباره خدمات قابل ارائه در این ستاد افزود: به منظور توسعه شرکت های خلاق و حمایت از صنایع فرهنگی و خلاق، تمهیداتی فراهم شده است تا خدمات متنوع و متعددی در چهار حوزه تسهیل فضای کسب و کار، توسعه بازار، پشتیبانی مالی و جذب سرمایه و خدمات ویژه دستگاه های اجرایی به این شرکت ها و فعالان صنایع خلاق ارائه شود. 
سجادی نیری گفت: بخشی از خدمات این ستاد در حوزه توسعه بازار حمایت از حضور شرکت های فناورانه و صنایع خلاق حمایت از حضور در نمایشگاه های تخصصی داخلی و خارجی، ارائه بسته حمایتی برای صادرات خدمات و محصولات و حمایت از تهیه گزارش تحقیقات بازار است. 
وی افزود: از میان اولویت های هشتگاه فناوری ها در کشور، هفت اولویت مربوط به فناوری های سخت و یک اولویت مربوط به فناوری های نرم است. 
دبیر ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از تصویب اسناد بالا دستی ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز در شورایعالی انقلاب فرهنگی خبر داد و گفت: با حفظ چارچوب های فرهنگی کشور می توان به مقوله اقتصاد فرهنگ توجه ویژه ای داشت. در این ستاد تلاش شده است به یک ادبیات مشترک در حوزه فناوری های نرم و هویت ساز، صنایع فرهنگی و خلاق و شرکت های دانش بنیان دست یابیم. 
سجادی نیری به کشورهای چین کره و ژاپن به عنوان پیشران ها و پیشگامان صنایع فرهنگی و خلاق در آسیا اشاره کرد و افزود:  این کشورها بیش از یک دهه در این حوزه فعالیت می کنند. همه گیر شدن انیمیشن ها و سریال های ژاپنی و کره ای در دنیا یکی از نمودهای اصلی توسعه صنایع فرهنگی و خلاق است.
وی با تاکید بر اینکه معاون علمی و فناوری رییس جمهور دغدغه و تمرکز ویژه ای به حوزه صنایع فرهنگی و خلاق دارند گفت: قبلا صنایع فرهنگی و خلاق در طرح زیست بوم دانش بنیان در کشور حضور نداشتند اما پس از سه سال موفق شدیم در این حوزه نیز سهم داشته باشد. زیر مجموعه های صنایع خلاق مشمول حمایت های مندرج از شرکت های دانش بنیان شدند و با رایزنی و موافقت آقای دکتر ستاری معاون عملی رییس جمهور برنامه ای تحت عنوان برنامه توسعه زیست بوم شرکت های خلاق که برنامه محوری این معاونت به وی ابلاغ شد. 
دبیر ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بر شناسایی ظرفیت های حوزه صنایع فرهنگی و خلاق در مناطق آزاد تاکید کرد و افزود: مناطق آزاد استعداد و ظرفیت های بسیار جدی در حوزه صنایع فرهنگی و خلاق دارند و اعتقاد داریم با درایت، برنامه های توسعه ای در این حوزه در این مناطق اجرایی شده و این ستاد آمادگی همکاری با دبیرخانه شورایعالی و سازمان های مناطق آزاد را دارد.
به گزارش فرینا، نشست علمی دو روزه «مناطق آزاد؛ الگوی توسعه صنایع فرهنگی و خلاق» با حضور مدیران فرهنگی، هنری و اجتماعی، مدیران گردشگری و فعالان حوزه صنایع خلاق در سازمان های مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی روزهای سه شنبه 25 و چهارشنبه 26 دیماه در تهران و در دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برگزار می شود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.