قشم پیشگام انتقال دانش فنی و تکنولوژی علوم و صنایع دریایی کشور

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، ساخت برج تخصصی فناوری علوم و صنایع دریایی قشم را گامی در جهت انتقال دانش فنی و تکنولوژی به کشور دانست.

به گزارش فرینا، حمیدرضا مومنی در نشست بررسی عملکرد و توانمندی های مرکز بین المللی رشد قشم که با حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در سالن کنفرانس این مرکز برگزار شد، بیان داشت: ماموریت اصلی مناطق آزاد مطابق برنامه ششم توسعه، انتقال دانش فنی و تکنولوژی از کشورهای توسعه یافته به داخل کشور است.
وی بر سابقه 15 ساله مرکز بین المللی رشد قشم و پارک زیست فناوری خلیج فارس تاکید کرد و افزود: قشم می تواند با جذب شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور فعال در حوزه علوم و صنایع دریایی در این مرکز، دروازه ورود دانش پیشرفته روز دریا و شیلات به داخل کشور باشد.
رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: با توجه به حضور 28 واحد فناور و چهار شرکت دانش بنیان در مرکز بین المللی رشد قشم، هنوز در زمینه دانش و فن به ویژه در حوزه دریا به جایگاه مناسبی نرسیده ایم و با ساخت این برج تخصصی، آماده جذب شرکت ها و افراد متخصص و علاقمند خواهیم بود.

برچسب ها : قشم مناطق آزاد
خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو