منطقه آزاد ماکو؛ شاهراه ورود سرمایه گذاران خارجی به استان

منطقه آزاد ماکو نقش اصلی در ورود سرمایه گذاران خارجی به استان آذربایجان غربی را ایفا می کند. مشوق ها و مزیت های قانونی مناطق آزاد و موقعیت خاص دسترسی به همسایگان و دروازه اروپا بنیادهای اصلی این نقش آفرینی هستند.

به گزارش فرینا، معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو در دیدار با سید علی محمد موسوی رئیس سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران در مرکز استان با اعلام مطلب فوق گزارشی از وضعیت سرمایه گذاری خارجی در منطقه را ارائه نمود.
ابراهیم جلیلی در این دیدار ضمن معرفی منطقه آزاد ماکو بعنوان بهشت سرمایه گذاری خارجی بعنوان بزرگترین و بهترین منطقه آزاد کشور با وجود فرصت های سر مایه گذاری در بخش های مختلف اقتصادی از جمله: لجستیک؛ تجارت؛ صنعت و معدن؛ کشاورزی و گردشگری به مشکلات کلی سرمایه گذاران به ویژه سرمایه گذاران خارجی اشاره نموده و خواستار عزم همه جانبه برای رفع این مشکلات شد.
جلیلی در این دیدار  نقل و انتقال پول و سرمایه ؛افتتاح حساب و اخذ دسته چک؛ رویه رفع تعهد ارزی؛ و عدم ثبات در قوانین و دستورالعمل ها را از عمده دغدغه های  سرمایه گذاران خارجی برشمرد.
وی همچنین جهت تسهیل تردد اتباع خارجی خواستار تاسیس دفتر اتباع امور خارجه وزارت امور خارجه ؛ در منطقه آزاد ماکو گردید.
معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو در خاتمه از سید علی محمد موسوی جهت بازدید از منطقه آزاد ماکو جهت هماهنگی و تسریع در امور دعوت به عمل آورد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو