در سال 1402 صورت گرفت؛

تقاضای سرمایه‌گذاری 95 هزار میلیارد تومانی در منطقه آزاد ارس

در هفتمین و آخرین جلسه ستاد جهش سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ارس در سال 1402، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس از 194 تقاضای سرمایه‌گذاری به ارزش 95 هزار میلیارد تومانی در این منطقه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، در این جلسه مجید کیانی، رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس به بیان دستاوردها و اقدامات انجام شده در سال 1402 پرداخت و اهم برنامه‌های سال 1403 در حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری، گردشگری و فرهنگی و تصویرسازی و برندینگ را تشریح کرد.
معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد ارس در گزارش پایانی سال 1402، گفت: از این تعداد طرح برای 87 مورد مجوز صادرات به ارزش 69 هزار میلیارد تومان صادر شده است که نسبت به گذشته 26 برابر رشد داشته است.

علی نوید ادامه داد: عملیات احداث 41 طرح به ارزش 22 هزار میلیارد تومان آغاز شده و برای 30 طرح نیز مجوز بهره‌برداری به ارزش 28 هزار میلیارد تومان صادر شده است.

نوید همچنین به میزان صادرات محصولات تولیدی منطقه هم اشاره کرد و گفت: 171 میلیون یورو صادرات تولیدات منطقه به خارج از کشور، 126 میلیون یورو صادرات از مسیر منطقه و 13 میلیون یورو صادرات مجدد در منطقه صورت گرفته است.

در این جلسه که معاونین توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی، اقتصادی، فرهنگی و گردشگری و حقوقی دبیرخانه شورایعالی نیز حضور داشتند، حجت الله عبدالملکی گزارش اقدامات انجام شده در سال 1402 را امیدوارکننده خواند و ضمن ارائه توصیه‌های مهمی درخصوص سال 1403، از مدیران منطقه آزاد ارس خواست نهایت تلاش خود را برای تسهیل فرایند سرمایه‌گذاری، تکریم ذینفعان منطقه خصوصا سرمایه‌گذاران و ساکنین جزیره و موضوعات فرهنگی و گردشگری بکار گیرند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :