امحاء زباله های عفونی بیمارستان قشم با مدرنترین روش

رئیس بیمارستان پیامبر اعظم (ص) منطقه آزاد قشم گفت: هر ماه افزون بر یک و نیم تن انواع زباله های عفونی با مدرنترین روش های استریل به وسیله بخار، در این بیمارستان امحا می شود.

به گزارش فرینا، بهمن پرویزی عمران با بیان این مطلب اعلام کرد: در ایران تنها سه دستگاه امحای زباله به روش فوق وجود دارد و در سایر بیمارستان ها امحای زباله های عفونی با روش آتش زدن زباله که با بوی بد و آلودگی هوا همراه است، انجام می شود.

وی ادامه داد: با استقرار یک دستگاه امحای زباله هشت میلیارد ریالی در بیمارستان پیامبراعظم (ص) قشم، ماهانه یک و نیم تن زباله عفونی درمانگاه ها، مطب ها و مراکز درمانی سطح جزیره توسط این دستگاه مدرن امحا می شود.

رئیس بیمارستان پیامبر اعظم (ص) منطقه آزاد قشم با بیان اینکه انواع عفونت های باکتریایی و ویروسی می تواند از راه خون، نسج، مدفوع، روده و سایر پسماندهای عفونی به افراد منتقل شوند، بر ضرورت استفاده از روش های مدرن و استریلیزه به منظور کاهش بیماری ها تاکید کرد.

وی یاد آور شد: ورود زباله های عفونی به مراکز جمع آوری زباله های معمولی می تواند علاوه بر افزایش تعداد حشرات و انتقال بیماری به انسان، باعث خوردگی توسط جوندگان و همچنین آلودگی آب های زیرزمینی شود.

بیمارستان پیامبر اعظم (ص) قشم، فروردین ماه سال 1394 با حضور دکتر روحانی رئیس جمهور کشورمان و همچنین حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اکبر ترکان معاون رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور، حمید رضا مومنی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و جمعی از مسئولان کشوری، استانی و شهرستان قشم افتتاح شد و از اردیبهشت همان سال به بهره برداری رسید.

شایان ذکر است: سازمان منطقه آزاد قشم با واگذاری زمین رایگان و پرداخت هزینه ساخت این مجموعه بهداشتی و درمانی، همزمان با حضور ریاست محترم جمهوری در قشم بهره برداری از این بیمارستان را براساس تفاهم نامه ای که به امضای دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور و وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی رسید به دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان واگذار کرد و امروزه این مجموعه یکی از مدرنترین مراکز درمانی جنوب کشور محسوب می شود که با تجهیزات پیشرفته خدمات شایسته ای را به بیماران ارائه می کند.

جزیره قشم با بیش از 117 هزار نفر جمعیت در جنوب ایران واقع شده است.

 

 

برچسب ها : منطقه آزاد قشم
امتیاز به خبر :