دولت دوازدهم به توسعه مناطق آزاد نگاه ویژه دارد

مدیر هماهنگی امور مناطق ویژه اقتصادی کشور گفت: دولت تدبیر و امید به توسعه مناطق آزاد نگاه ویژه دارد و به پشتیبانی و حمایت از فعالیت های سرمایه گذاران و جلب مشارکت های بخش خصوصی در این زمینه مصمم است.

به گزارش فرینا، جعفر آهنگران در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی دوغارون گفت: یکی از مهترین سیاست های دولت، افزایش ضریب امنیت مرزی با فعالیت های اقتصادی در مرزهاست که راهبرد اجرای آن ایجاد مناطق آزاد در مرزها است.

آهنگران افزود: دولت دوازدهم نگاه ویژه به رونق مرز و تامین معیشت خانواده های مرزنشین دارد و بر این باور هستیم که امنیت پایدار مرزها منوط به اقتصادی بودن آن است و باید از تمام ظرفیت ها برای اقتصادی شدن مرزها استفاده کرد.

وی با اشاره به جایگاه مرز دوغارون و با توجه به اینکه مرز دوغارون یکی از مهمترین معبرهای رسمی کشور است، ایجاد تحرک و رونق در محور شرق یکی از مهمترین برنامه هایی است که در دستور کار دولت و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد قرار دارد که در همین راستا طرح تبدیل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون به منطقه آزاد تجاری صنعتی درحال بررسی است که امیدواریم با پیگیری های مسئولان شهرستان و استان شاهد تحقق آن باشیم

مدیر هماهنگی امور مناطق ویژه اقتصادی کشور گفت: هم اکنون 64 منطقه ویژه اقتصادی در کشور وجود دارد که بیش از 150 هزار نفر در آنها مشغول به کار بوده و 550 واحد تولیدی بزرگ، متوسط و کوچک در این مناطق فعال هستند که در سال گذشته 30 میلیون دلار توسط سرمایه گذاران خارجی و 12 هزار میلیارد دلار توسط سرمایه گذاران داخلی در این مناطق سرمایه گذاری صورت گرفت.

آهنگران با تاکید بر استفاده از بازار افغانستان گفت: باید سهم خود را از این بازار بگیریم و تجارت در یک مرز نمی تواند یکطرفه باشد و باید روابط دوسویه شود.

در این بازدید مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون نیز گفت: همجواری این شهرستان با کشور افغانستان یک فرصت طلایی در زمینه های اقتصادی و اشتغالزایی است و نزدیکی این منطقه با ولایت هرات افغانستان به عنوان قطب اقتصادی این کشور سبب شده است بیشترین اقلام مورد نیاز ولایت هرات از استان خراسان رضوی و از این معبرتامین شود.

ناصرالدین گرامی افزود: در سالی که مزین به شعار 'اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال' است دولت باید نگاه ویژه ای به توسعه و رونق منطقه ویژه اقتصادی دوغارون  داشته باشد تا با تبدیل این منطقه به منطقه آزاد از ظرفیت های موجود در جهت تامین معیشت خانواده های مرزنشین و رونق بازارو اشتغال پایدارمردم در این خطه مرزی استفاده کنیم.

مرز دوغارون در 18 کیلومتری شهر تایباد قرار دارد.

شهرستان 117 هزار نفری تایباد نیز در 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.
طرح تبدیل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون به منطقه آزاد تجاری-صنعتی در دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در حال بررسی است.

 

امتیاز به خبر :