اصلاح قوانین گمرکی نیاز اصلی منطقه آزاد ارس است

امام جمعه منطقه آزاد ارس در جلسه شورای اداری شهرستان جلفا، گفت: اصلاح قوانین گمرکی از نیازهای اصلی منطقه آزاد ارس است.

به گزارش فرینا، حجت الاسلام و المسلمین سالار سنجری، تصریح کرد: افزایش عوارض خروج از کشور، مردم مرزنشین جلفا را با مشکل مواجه کرده است. مردم این شهرستان سالهاست با نخجوان و سایر همسایه ها مراوده اقتصادی داشته اند و نمی شود به یک باره آن را قطع کرد.
حجت الاسلام و المسلمین سنجری افزود: فعال کردن پاسپورت مرزی برای مردم شهر مرزی جلفا می تواند راه حل این مشکل باشد.
امام جمعه منطقه آزاد ارس با اشاره به ضرورت برندسازی برای حمایت از کالاهای داخلی، تاکید کرد: با تشکیل تیمی از ادارت و با محوریت منطقه آزاد ارس، می توان برندسازی برای محصولات داخلی را آغاز کرد و ما بدون برندسازی نمی توانیم به رونق اقتصادی برسیم.
حجت الاسلام و المسلمین سنجری با اشاره به برخی از اقدامات انجام گرفته برای آبرسانی به دشت های ارس و پروژه های کشاورزی این منطقه، اظهار امیدواری کرد که با اعتبارات اختصاص داده شده از سوی مقام معظم رهبری و مساعدت های دولت، پروژه بهره برداری از آب های مرزی تکمیل شود.
وی در پایان گفت: تکمیل پروژه شهرک صنعتی هادیشهر، بهره برداری از معدن مس مسجد داغی، ورزشگاه 5 هزار نفری هادیشهر و آزاد راه مرند – جلفا از مطالبات اصلی مردم جلفا است که امیدواریم با پیگیری های دکتر بانک به سرانجام برسد.
گفتنی است، شورای اداری شهرستان جلفا با حضور مرتضی بانک، نماینده ویژه اعزامی از سوی رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، فرماندار شهرستان جلفا، ائمه جمعه هادیشهر و منطقه آزاد ارس، مدیران و روسای سازمان منطقه آزاد ارس و اداره های شهرستان جلفا، در سالن حکیم نباتی برگزار شد.
در ادامه این برنامه و از طریق ارتباط زنده ویدئو کنفرانس با رئیس جمهور 4 طرح تولیدی خدماتی با سرمایه گذاری یک هزار و 770 میلیارد ریال رسما به بهره برداری رسید.
کارخانه آریان دوخت ارس؛ تولید کننده کت و شلوار با سرمایه گذاری حدود 70 میلیارد ریال، اشتغال 180نفری و ظرفیت تولید 200هزار کت و شلوار در منطقه آزاد ارس افتتاح شد.
افتتاح خط مونتاژ خودروی پیکاپ آمیکو با سرمایه گذاری 623 میلیارد ریال بخش دیگری از برنامه بود. ظرفیت تولید سالانه این مجموعه 30 هزار دستگاه خودروی دوکابین و تک کابین با قدرت کشنده مختلف بوده و 500 نفر مشغول به کار شده اند.
همچنین در سفر مشاور رئیس جمهور به منطقه آزاد ارس، امروز خط پنجم کارخانه نساجی جلفاکاران ارس با ظرفیت تولید روزانه 20 تن نخ فرش ماشینی و با سرمایه گذاری 380 میلیارد ریال و اشتغالزایی 30 نفر راه اندازی شد.
افتتاح کارخانه جلفا چوب ارس، تولیدکننده ورق های چوبی ملامینه و هایگلس با ظرفیت 9 میلیون مترمربع و سرمایه گذاری خارجی به میزان 694 میلیارد ریال که برای 43 نفر شغل ایجاد کرده است نیز بخش پایانی برنامه های امروز در منطقه آزاد ارس بود.

برچسب ها : منطقه آزاد ارس
میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.