شهر مرزی بازرگان به عنوان پایلوت شهر هوشمند انتخاب می شود

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو در پنجمین جلسه شورای مدیران حوزه آی سی تی I C T آذربایجانغربی که به منظور بررسی برنامه های توسعه و رفع مشکلات حوزه I C T در منطقه آزاد ماکو ، با اعلام این مطلب گفت: وجود گمرک بازرگان، پایانه های صادراتی، انبار و ایجاد دهکده لجستیک از جمله عواملی است که ایجاد این شهر هوشمند را ضروری ساخته است.

به گزارش فرینا، غلامرضا سلیمانی با بیان اینکه منطقه آزاد ماکو بزرگترین منطقه آزاد ماکو است و ظرفیت های مناسبی برای تبدیل شدن به شهر هوشمند را دارا ست افزود: راه اندازی کسب و کارهای خرد و فعالیت های جدید بر مبنای دیجیتال از جمله دیگر عوامل هوشمند سازی منطقه آزاد ماکو است. 
سلیمانی با اشاره به این که منطقه آزاد ماکو بر اساس توسعه پایدار، سبز و هوشمند پایه ریزی و برنامه ریزی شده است گفت: این توسعه یافتگی بر اساس اقتصاد مقاومتی و چشم انداز های مبتنی بر تکنولوژی  و هوشمند سازی است. 
وی با اشاره به این که اینترنت و هوشمند سازی برای آینده این منطقه لازم و ضروری است افزود: تلاش می کنیم تا با کمک سازمانهای مرتبط هرچه سریعتر هوشمند سازی در این منطقه صورت گیرد . 
مدیرکل ارتباطات و فن آوری اطلاعات آذربایجانغربی نیز در این جلسه با اشاره به این که در حال حاضر 21 روستا بالای 20 خانوار  در شهرستان ماکو از اینترنت پر سرعت بهره مند هستند گفت: با اجرای فاز دوم طرح های وب تمامی روستاهای بالای 20 خانوار از اینترنت پرسرعت بهره مند خواهند شد. 
قاسم جلیلی نژاد از تحت پوشش قرار گرفتن تمامی جاده های منطقه آزاد ماکو به امکان ارتباط تلفنهای همراه خبر داد و افزود: تا پایان امسال با اصلاح و ایجاد سایتهای جدید مخابراتی تمامی جاده های منطقه آزاد ماکو تحت پوشش ارتباط تلفن همراه قرار خواهند گرفت . 
جلیلی نژاد با بیان اینکه در حال حاضر جاده های اصلی منطقه آزاد ماکو نقاط کور ارتباطی ندارند گفت: تا پایان امسال هم نقاط کور اصلاح و تحت پوشش قرار خواهند گرفت . 
مدیر کل ارتباطات و فن آوری اطلاعات آذربایجانغربی، همچنین  از راه اندازی فیبر نوری در مسیر پلدشت تا بورالان و کشمش تپه تا محل سنگهای منشوری به منظور استفاده از ظرفیتهای فن آوری اطلاعات و توسعه ارتباطات خبر داد. 
مدیرکل پست آذربایجانغربی نیز در ادامه این جلسه به فعالیت 48 دفتر خدمات پستی و پیشخوان در مناطق شهری و روستایی اشاره کرد و گفت: در این دفاتر کلیه فعالیتهای پستی به اهالی منطقه ارائه می شود . 
مجید فرخی مقدم از اجرای کد پستی ده رقمی در استان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: استاندارد سازی نشانی املاک، سهولت دسترسی به نشانی املاک از طریق سامانه های تحت وب، امکان ایجاد ارائه سرویس های مبتنی بر نقشه و بهره برداری کلیه دستگاههای اجرایی از نشانی استاندار از اهداف اصلی اجرای این طرح است.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.