مراسم بزرگداشت مقام زن و مادر در منطقه آزاد ماکو برگزار شد

همزمان با ایام گرامیداشت ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و بزرگداشت مقام زن و روز مادر، از بانوان شاغل درسازمان منطقه آزاد ماکو و تعدادی از مادران و همسران شهدای منطقه تجلیل بعمل آمد.

به گزارش فرینا، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در این آئین با تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) از زحمات و تلاش های بانوان همکار در منطقه تقدیر و از مادران و همسران شهدا تجلیل نمود.

محمدرضا عبدالرحیمی با اشاره به اینکه در ادبیات دینی و ایرانی اهمیت نقش بانوان در هر زمانی به وضوح مشخص است گفت: زنان، در عصر جاهلیت از موقعیت مطلوب و شان بالایی برخوردار نبوده و مورد بی مهری و ظلم و ستم واقع می شدند ولی اسلام با بعثت پیامبر اکرم (ص) شخصیت والای زن را احیا نمود.

عبدالرحیمی با اشاره به اینکه نزد خداوند متعال بهترین بندگان با تقواترین آنان است افزود: فرقی بین زن و مرد در پیشگاه الهی وجود ندارد و إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ و مقام و منزلت بانوان در آیات قرآن کریم مشخص است و در رأس آن وجود با عظمت حضرت صدیقه طاهره (س) است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه سومین روز از هفته زن با شعار « زن، تعادل کار و زندگی، شکوفایی اقتصاد خانواده»  نامگذاری شده افزود: دقت، سلامت، حساسیت و پاکدستی بانوان نه تنها فقط در جامعه ما بلکه در جوامع غیردینی نیز اثبات شده است و زنان کمتر دچار لغزش و مفاسد مالی شده اند.

عبدالرحیمی موفقيت هاي بانوان ايراني در عرصه هاي مختلف را نشان از مسئوليت پذيري و تلاش مضاعف آنان دانست و تصریح کرد: اين مهم قابل تحسين است و استفاده از ظرفیت های بانوان بر اساس شایستگی تکلیف ما است.

وی بیان داشت: زن شايسته ايراني در عرصه هاي مختلف مهندسی، پزشکی، ورزشي، علمي و فرهنگي جزو سرمایه های بی بدیل انسانی که محور توسعه هستند حضور دارند و افتخار آفرینی می کنند.

امام جمعه ماکو نیز در این مراسم با تبیین مقام و منزلت بانوان و اهمیت جایگاه زن در اندیشه اسلامی و دینی گفت:جايگاه زن در دين مبين اسلام بسيار رفيع بوده به طوري كه در بين اديان بيشترين ارزش را براي زنان قايل شده است.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمی افزود: حضرت زهرا (س) بعنوان بانوي دو عالم و پاره تن رسول خدا (ص) مظهر عفت و پاكدامني و اسوه زنان مسلمان است.

معاون فرماندار نیز در این مراسم گفت: قربانی گفت، زنان در جامعه ما حتی بیشتر از جوامع دیگر در محیط های اجتماعی مورد احترام هستند و امنیت آنان در محیط های اجتماعی و کاری بیشتر است.

خانم قربانی با اشاره به اینکه بانوان در انجام امور اجتماعی پیشرو هستند افزود: زنان منطقه آزاد ماکو توانمند هستند و در عرصه‌های مختلف مسئولیت زیادی دارند از سویی موانعی هم دارند که باید همه کمک کنیم بانوان بتوانند در تمامی عرصه‌ها بیش از پیش خود را نشان بدهند.

شایان ذکر است؛ در این مراسم گروه موسیقی هنرمندان منطقه آزاد ماکو هنرنمایی کردند.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.