بخش کشاورزی باغی زون 4 منطقه آزاد ارس در سراشیبی توسعه پایدار

قلی بگلو به عنوان زون 4 منطقه آزاد تجاری-صنعتی ارس با حدود 24 هزار هکتار مساحت شامل: مراتع،اراضی دیم و مرتع؛ در حال حاضر با محوریت شرکت سرمایه گذار خوشه صبا، مسیر تحول و توسعه را در حوزه کشاورزی چند بعدی، مدرن و صادراتگرا، به سرعت طی می کند.

شرکت خوشه صبا در زون قلی بگلو در نظر دارد با سرمایه گذاری چند صد میلیارد تومانی به تدریج و با توام با واگذاری اراضی از سوی سازمان منطقه آزاد ارس، در حوزه کشاورزی باغی، زراعی، شیلات و صنایع تبدیلی وابسته فعالیت نماید. 

طبق برنامه ریزی های انجام یافته علاوه بر سایت مرکزی 50 هکتاری که به ایجاد گلخانه 30 هکتاری، نهالستان و پرورش ماهی اختصاص یافته است در اراضی پایاب سد خدآفرین به وسعت 7 هزار هکتار طرح های زراعی، باغی و دامپروری مدرن را در دست اجرا دارد.

اساس اجرای برنامه توسعه کشاورزی در زون قلی بگلو بر جلب حداکثری مشارکت جامعه محلی با توانمند سازی اقتصادی و فنی آنها قرار گرفته و در شرایط حاضر زمین های کشاورزی روستاهای قالوجه و باقر اوغلی به وسعت 250 هکتار در فاز اول اجرای طرح، به پشتوانه سیستم آبیاری تحت فشار زیر کشت محصولات زراعی و باغی رفته است.

طبق اظهارات عوامل اجرایی شرکت خوشه سبز صبا؛ در بخش باغبانی پیش بینی شده است حدود 1000 هکتار باغ برای تولید انواع میوه ایجاد شود و تابحال حدود 10 هکتار کاشته شده است و تابستان سال 1399 اولین سال برداشت میوه نوبرانه از این نهال های 2 ساله بود.. علاوه بر این مقدمات کشت 45 هکتار دیگر آماده شده و در سال زراعی آینده با استفاده از نهال های نهالستان ویژه  شرکت خوشه صبا کاشته خواهد شد.

زمین های زرخیز در پیشانی بلند و سرسبز ایران عزیز با استفاده از آب حیات بخش ارس و با همت مردم وطن پرور و پرتلاش قره داغ یقینا آینده را خلق خواهند کرد. آینده ای که نیمه زرّین منطقه آزاد ارس به عنوان قطب بزرگ کشت و صنعت کشور شناخته می شوند.

برچسب ها : منطقه آزاد ارس
خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.