با حضور استاندار کرمان؛

بهره برداری از فاز نخست کارخانه بسته بندی خشکبار در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان

کارخانه بسته بندی خشکبار در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان صبح امروز (سه شنبه) با حضور استاندار کرمان افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان در حاشیه افتتاح این طرح به خبرنگاران گفت: این واحد تولیدی در مساحت یک هزار و ۸۰۰ مترمربع از منطقه ویژه اقتصادی ایجاد شده که در فاز نخست با هزینه کرد یکصدمیلیارد ریال برای ۷۰ نفر اشتغالزایی شده است.

مجید کهنوجی ادامه داد: همچنین فاز دوم این پروژه هم تا یک سال آینده با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال دیگر ب راه اندازی خواهد شد.

کهنوجی با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان از سال ۱۳۹۰ با هدف ایجاد کارخانه ها، جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی و ایجاد اشتغالزایی شروع به کار کرد، تصریح کرد: این منطقه در زمینی به مساحت ۲هکتار ایجاد شده و ۵۰سرمایه گذار برای سرمایه گذاری اعلام امادگی کرده اند که تاکنون از این تعداد ۲۰ واحد از جمله فیبرنوری و استخراج ارز دیجیتال با اشتغالزایی برای یکهزار نفر راه اندازی شده است.

وی بیان کرد: قرار است تا پایان سال جاری چهار واحد دیگر با اعتبار بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای بیش از ۲۰۰ نفر شامل واحد تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده با هزینه کرد ۱۰۰ میلیارد ریال، مخازن تولید اسید سولفوریک شرکت ملی صنایع مس ایران با اعتبار یکهزار و ۲۰۰ میلیارد ریال، کارخانه تولید لعاب کاشی و سرامیک و واحد تولید لوازم بهداشتی و درمانی به بهره بردرای برسد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان خاطرنشان کرد: عملیات احداث چهار واحد دیگر نیز در دهه فجر امسال آغاز خواهد شد که برای بیش از ۵۰۰ نفر اشتغالزایی می شود.

کهنوجی ادامه داد: این واحد ها هم شامل نیروگاه برق ۵۰۰ مگاواتی، تولید مواد شیمیایی مصرفی شرکت مس سرچشمه، تولید اتاق های اتوبوس و مینی بوس و تولید پودر سوپر فسفات است که در مجموع برای راه اندازی این واحدها هم بیش از ۴۰هزار میلیارد ریال هزینه به کار خواهد رفت.

علی زینی وند استاندار کرمان به همراه معاون عمرانی و نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس همچنین از شرکت سرمایه گذاری ایران و چین در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان به عنوان بزرگترین واحد تولیدی ارز دیجیتال قانونی کشور با ۵۴ هزار دستگاه ماینر بازدید کرد.
استاندار کرمان همچنین در بازدید از کارخانه کاشی و سرامیک فخار برلیان شهرک صنعتی رفسنجان که با سه خط تولید، تامین نیاز داخل کشور و صادرات محصول را نیز دارد، دستور پرداخت تسهیلات جهت اجرای طرح توسعه ای این واحد تولیدی را صادر کرد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.