آژانس های اروند تنها کانال ورود مسافران استان های جنوبی عراقی به ایران

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، گفت: در نشست مشترک انجمن شرکت های خدمات گردشگری استان های جنوبی کشور عراق با منطقه آزاد اروند؛ طی تفاهمنامه ای مقرر گشت آژانس های اروند تنها کانال ورود مسافران استان های جنوبی کشور عراقی به ایران، باشند.

به گزارش فرینا، قدرت اله طمیمیان ضمن اعلام این خبر، افزود: مبنای جلسه بر این اساس بود که کانالی ایجاد شود تا مسافران عراقی که قصد سفر به ایران جهت استفاده از خدمات پزشکی وگردشگری را دارند، از طریق آژانس‌های خدمات گردشگری اروند، وارد خاک کشور شوند.

وی با توضیح اینکه هر آژانسی در ایران که بخواهد مسافر عراقی بگیرد باید از طریق یک آژانسی در اروند اقدام به این کار کند، تصریح کرد: در آن سوی مرز و کشور عراق نیز هر مسافری که بخواهد ویزا بگیرد و به ایران سفر کند؛ می بایست حتما ازطریق آژانس‌های عراق به آژانس های اروند معرفی شود.

طمیمیان این اقدام را در راستای ایجاد امنیت بیشتر برای مسافران دانست و گفت: با این اقدام قطعا دست دلال ها کوتاه می شود ضمن امن تر شدن محیط، قیمت‌ها هم پایین‌تر خواهد آمد.

قدرت اله طمیمیان اجرای این تفاهم نامه را گامی در بهتر شدن کیفیت سرویس دهی به مسافران عنوان کرد و اظهار داشت: از جمله مزایای این کار ماندگاری بیشتر مسافران در اروند خواهد بود؛ چراکه ممکن است بتوانند خدماتی که نیاز دارند را در اروند پیدا کنند.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند اذعان داشت: مهمان های کشور عراق همچنین بازدید از مراکز پزشکی منطقه را در دستور کار خود داشتند و توانستند با دانشکده علوم پزشکی آبادان ارتباط بگیرند و در نهایت ماحصل این سفر، امضای تفاهم‌نامه‌ای جهت ایجاد یک اتاق مشترک در اروند برای اعضای آژانس های دو طرف بود تا بتوانند سیکل آمد و رفت مسافران را از طریق این کوریدور ارتباطی تعیین کنند.

قدرت اله طمیمیان در پایان از این خبر داد که دو هفته آینده نیز اولین جلسه کمیته مشترک آژانس عراقی و ایرانی در شلمچه تشکیل می شود و دو طرف روی نحوه این کار و جزئیات با یک دیگر صحبت خواهند کرد

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.