برگزاری شب فرهنگی روستای ریگو در فرهنگسرای جزیره قشم

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم از برگزاری مراسم شب فرهنگی روستای ریگو با مشارکت دهیاری و حضور هنرمندان این روستا در فرهنگسرای جزیره خبر داد.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری ایرنا، حامد بی آزار با بیان این مطلب، اظهار کرد: هنرمندان روستای ریگو در این مراسم به معرفی مشاغل سنتی و کهن مانند توربافی، سِوِندبافی و اجرای موسیقی و سرود توسط سوندبافان  و نمایش صنایع دستی تولید شده در این روستا پرداختند.
بی آزار ادامه داد: یکی از بخش هایی که در مراسم شب فرهنگی روستای ریگو با استقبال علاقه مندان و مراجعه کنندگان مواجه شد مربوط به نمایش و طبخ غذاهای متنوع و بومی توسط بانوان هنرمند این روستا بود.
وی تصریح کرد: در این مراسم هنرمندان ریگو همچنین توضیحاتی را درباره هنرهای سنتی و قدیمی این روستا برای آشنایی بیشتر مخاطبان حاضر در فرهنگسرای جزیره ارائه کردند.
به گفته مدیرکل فرهنگ ارشاد منطقه آزاد قشم، برگزاری مراسم شب فرهنگی روستای ریگو اولین ویژه برنامه‌ از رویداد شب های فرهنگی روستاهای قشم است که با تلاش سازمان منطقه آزاد قشم در فرهنگسرای جزیره بود.
بی آزاد در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری شب های فرهنگی روستاهای جزیره قشم با هدف معرفی ظرفیت ها و هنرهای سنتی و بومی روستاهای جزیره در راستای توانمندسازی جوامع محلی می تواند به توسعه پایدار، افزایش اشتغال و اقتصاد روستاهای این منطقه کمک شایانی کند.
گفتنی است؛ رویداد شب‌های فرهنگی قشم با اجرای هنرمندان روستای طولا در شب دوشنبه هفته جاری ادامه پیدا خواهد کرد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :