فاز دوم افتتاح پروژه ها در دولت سیزدهم؛

افتتاح و کلنگ‌زنی 71 پروژه صنعتی و عمرانی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی همزمان با هفته دولت

لینک کوتاه: freena.ir/detail/64898
ساعت 15:50 سه شنبه 1 شهريور 1401
همزمان با هفته دولت، فاز دوم افتتاح و کلنگ‌زنی 71 پروژه سرمایه گذاری صنعتی و عمرانی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، چهارشنبه (9 شهریورماه) به صورت همزمان و با فرمان رئیس جمهور از طریق ویدئو کنفرانس آغاز خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در خرداد ماه سال جاری شاهد اجرای بیش از 61 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری و افتتاح 82 پروژه صنعتی، عمرانی و کشاورزی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور بودند و حالا به مناسبت هفته دولت برای دومین بار افتتاح و کلنگ‌زنی همزمان 71 پروژه سرمایه‌گذاری صنعتی و عمرانی در این مناطق انجام می‌شود.

در فاز دوم افتتاح پروژه ها در دولت سیزدهم، 4 منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی (کیش، ارس، انزلی و اروند) و 5 منطقه ویژه اقتصادی (انرژی پارس، سهلان، ارگ جدید بم، پتروشیمی و لرستان) با مجموع سرمایه گذاری یک میلیون و 180 هزار میلیارد ریال به صورت همزمان افتتاح یا کلنگ زنی می شوند.

بهره‌برداری از 51 پروژه با ارزش بیش از 63 هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی برای 17 هزار و 741 نفر است که از این تعداد برای پنج هزار و 743 نفر به صورت مستقیم و 11 هزار و 998 نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی ایجاد می شود.

همچنین از مجموع 20 پروژه ای که در مناطق آزاد (ارس و انزلی) و مناطق ویژه اقتصادی (انرژی پارس، سهلان و لرستان) کلنگ زنی می شود، برای 2 هزار و 806 نفر به صورت مستقیم و برای 2 هزار و 489 نفر اشتغالزایی غیرمستقیم را به همراه خواهد داشت.

آخرین اخبار

جغرافیای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، میراث دار فرهنگ ثروت آفرینی است
اولین ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
تورهای بازدید از صنایع و بخش‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود
حضور منطقه آزاد اروند در رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران

یادداشت

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
معرفی یکهزار بسته سرمايه‌گذاری با هدف جذب سرمايه گذاری خارجی در هند
چرا ماکو، سرزمین چهارسو؟