امضای تفاهم نامه تأسیس یک بانک بین المللی در ایران

  • شنبه 8 مرداد 1390 - 06:55
  • 0 دیدگاه
دبیرکل اتاق تعاون ایران از تفاهم‌نامه‌ای سه‌جانبه بین کشورهای ایران، عراق و ترکیه برای تاسیس یک بانک بین‌المللی خبر داد.

به گزارش بنا (bena)، حسین رحمانی نیا گفت: نمایندگانی از کشورهای ایران، ترکیه و عراق به منظور رفع مشکل مبادلات سرمایه‌ای 3 کشور در حوزه تجارت و بازرگانی قرارداد ایجاد یک بانک بین‌المللی را به امضاء رساندند.

او تاکید کرد: بر اساس توافقنامه امضا شده شعبه مرکزی این بانک در ایران خواهد بود که البته امکان راه‌اندازی شعب جانبی در دو کشور ترکیه و عراق نیز فراهم است.

رحمانی نیا با اشاره به اینکه سرمایه این بانک صد در صد باید از محل مشارکت شرکت‌های دولتی و مردمی به شکل غیر دولتی تامین شود، خاطرنشان کرد: هدف از راه‌اندازی این بانک حمایت‌های سرمایه‌ای از فعالان اقتصادی در حوزه سرمایه‌گذاری برای پروژه‌های اجرایی، تجارت و بازرگانی است.

دبیرکل اتاق تعاون ایران با اشاره به اینکه در دوره قبل نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان در مجموع 40 تفاهم‌نامه همکاری به ارزش 200 میلیون دلار به امضا رسیده بود تصریح کرد: در حاشیه این دوره از نمایشگاه تا پایان روز سوم 85 تفاهم‌نامه همکاری منعقد شد.

او ادامه داد: مطابق گزارش‌های واصله؛ فقط ارزش قرارداد ایجاد بانک سه‌جانبه بین ایران، ترکیه و عراق 200 میلیون دلار است با آنکه ارزشیابی‌ها حاکی از ارزش قرارداد‌های دیگر بین مشارکت‌کنندگان در این نمایشگاه بالغ بر 780 میلیون دلار برآور شده است.
303
امتیاز به خبر :