الحاق بنادر چابهار به منطقه آزاد

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: الحاق بنادر چابهار به منطقه آزاد با حفظ حاکمیت، مالکیت و مدیریت بندر توسط سازمان بنادر و دریانوردی در حال انجام است که باید در صحن علنی مجلس مطرح شود و امیدوارم برای مردم منطقه مفید باشد.
به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به نقل از ایسنا، سعیدنژاد - معاون وزیر راه و شهرسازی - در بازدید از پروژه ها و طرح توسعه‌ای عمرانی و سرمایه‌گذاری بنادر استان سیستان و بلوچستان، گفت: پروژه‌های مهم بندر چابهار باید هر چه سریع‌تر تکمیل شوند.
وی افزود: از کارهای بسیار مهم سازمان بنادر، اجرای سریع طرح لایروبی بندر چابهار و دستیابی به آبخور مناسب است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به درخواست‌های مکرر ذی نفعان سازمان بنادر مبنی بر اتمام فاز اول طرح توسعه بندر چابهار و پاسخگو بودن این سازمان در این خصوص، گفت: سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در این منطقه مهم و استراتژیک کافی و کامل نیست و به بررسی در خصوص کمی و کاستی‌ها نیاز دارد، به ویژه برای تامین تجهیزات این بندر باید هر چه سریع‌تر تصمیم گیری شود.
سعید نژاد با بیان اینکه همه مقامات، مسئولان و آحاد مردم به اهمیت منطقه واقفند، گفت: پایه‌های توسعه، داشتن حمل و نقل مناسب و شکل‌گیری فعالیت‌های اقتصادی است.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی بندر چابهار را یکی از پایگاههای توسعه منطقه برشمرد و هدف از این بازدید دو روزه را توسعه بندر چابهار و این منطقه محروم و استراتژیک عنوان کرد.
وی بر انجام بازدیدهای زود به زود جهت پیگیری اجرای برنامه‌ها و طرح‌ها تاکید کرد.
سعیدنژاد از پیشرفت فیزیکی47 درصدی طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار و استحصال 35 هکتار اراضی خبر داد.
به گفته او امسال حدود 2350 متر موج‌شکن در سواحل چابهار و دریای عمان ساخته شد و به جز این، احداث اسکله مسافری کنارک و ساماندهی قراردادهای سرمایه‌گذاری از جمله مهم ترین اقدامات اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان قلمداد می‌شود.
امتیاز به خبر :