"گاندو" میهمان برگه های سپید نقاشی کودکان در چابهار

مسابقه نقاشی کودکان با موضوع جاذبه های سیاحتی در محل غرفه مسافر کوچولوی نمایشگاه بزرگ گردشگری و صنایع دستی در بندر چابهار برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، 60 درصد نقاشی های کشیده شده در این مسابقه از گاندو (تمساح پوزه کوتاه) نماد طبیعت این منطقه است.
با تعامل و همکاری خوب سازمان منطقه آزاد و اداره حفاظت محیط زیست شهرستان چابهار، برکه تمساح برای بهره مندی مسافران از تماشای این جانور کم نظیر در منطقه آزاد چابهار ایجاد شده است.
وجود جاذبه های کم نظیر طبیعی در مناطق همجوار و نزدیک به منطقه مانند گلفشان، کوههای مریخی، پوشش گیاهی و جانوری متنوع، محصولات کشاورزی گرمسیری، بادهای مونسون، زیستگاه تنها تمساح موجود ایران، خلیج چابهار، جنگل های حرا، دریای عمان و دنیای شگفت انگیز زیر آب همه ساله مسافران و گردشگران زیادی را به این منطقه جذب می کند.
این در حالی است که در کنار جاذبه های تاریخی و فرهنگی با محوریت روستای تاریخی تیس با 10 اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی همچون قلعه پرتغالی ها، ساختمان تلگرافخانه، گورستان ها و محوطه های باستانی، فرهنگ غنی مردم در زمینه پوشاک، خوراک، موسیقی آیینی و غیره چابهار را به مقصد نوروز گردی بسیاری از هموطنان تبدیل کرده است.
منطقه آزاد چابهار با برگزاری مسابقه نقاشی، جذابیت سفر نوروزی را برای کودکان نیز دوچندان کرد.
وجود برکه تمساح پوزه کوتاه در این منطقه و دیدار خانواده ها از تمساح های موجود در آن، سبب شد تا شمار زیادی از کودکان این جانور را به عنوان سوژه نقاشی خود انتخاب کنند.
امتیاز به خبر :