اتخاذ تصمیمات مهم برای مناطق آزاد کشور در سفر رییس جمهور به کیش

رییس جمهوری هدف از سفر به کیش را اتخاذ تصمیماتی درباره مناطق آزاد در راستای توسعه اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.
به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مناطق آزاد پایگاه های بسیار مناسبی برای رونق کشور محسوب می شوند. 
دکتر روحانی ادامه داد: ما باید پایه های اقتصاد مقاومتی را مستحکم کنیم و یکی از مکان هایی که این زمینه را برای حرکت بیش از سایر نقاط دارد مناطق آزاد است.
وی تاکید کرد: مناطق آزاد از لحاظ مقررات برای سرمایه گذاری تسهیلات بیشتری دارد هم چنین امکانات در حوزه  صادرات و واردات نیز در این مناطق فراهم است.
رییس دولت تدبیر و امید گفت: هفت منطقه آزاد کشور هر کدام استعدادهای مخصوص به خود را دارند و می توان برای آنها برنامه های توسعه ای ویژه و خاصی مد نظر قرار داد.
رییس جمهوری هم چنین به ظرفیت های منطقه آزاد کیش اشاره کرد و گفت: کیش در زمینه گردشگری پر رونق تر از سایر مناطق آزاد کشور است و کاملا استعدادها برای تبدیل شدن این جزیره به مرکز گردشگری حلال و گردشگری  سلامت وجود دارد. 
دکتر روحانی ادامه داد: همه آنهایی که به استحکام خانواده علاقه دارند می توانند کیش را برگزینند.هوای بسیار مناسب و مساعد کیش با وجود آلودگی هوا در کلانشهرهای کشور در بخشی از ایام سال، کیش می تواند مکان مناسبی برای خانواده های ایرانی باشد. 
رییس جمهوری هم چنین گفت: بخش های زیربنایی جزیره کیش در حال تکمیل و توسعه است و بر اساس اعلامی که از سوی مسئولان این منطقه شده این جزیره می تواند در سال پذیرای 3.5 میلیون مسافر باشد که آمار قابل توجهی است. 
دکتر روحانی جزایر جنوبی کشور را یکی از نعمت های خدادادی دانست و گفت: جزیره کیش قبل از انقلاب به یک خانواده تعلق داشت اما در حال حاضر به یک ملت تعلق دارد.
دکتر روحانی با بیان اینکه سیاست دولت یازدهم شکوفایی جزایر جنوبی کشور است گفت: در سفر به استان هرمزگان بندر جاسک به عنوان بندر مهم صادرات نفت در نظر گرفته شد.
رئیس جمهور گفت: در سفر به عمان با امضای تفاهم نامه صادرات گاز به این کشور شکوفایی سواحل جنوب کشورمان تکمیل شد.
حجت الاسلام و المسلمین روحانی اضافه کرد: یکی از اهداف جلسه چهار جانبه کشورهای فارسی زبان ایران، افغانستان ، تاجیکستان و پاکستان توسعه بنادر جاسک و چابهار بود.
رئیس جمهور گفت: مبنای دولت در طرح های اقتصادی، فعال کردن بخش های غیر دولتی است و دولت تلاش می کند زمینه را برای حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی فراهم کند. 
رییس جمهور هم چنین در سفر به منطقه آزاد کیش از ترمینال مسافری، بندرگاه تجاری، پارک شهر و بیمارستان کیش بازدید کرد. 
مهندس اکبر ترکان مشاور رییس جمهور و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد کشور در این سفر رییس جمهور را همراهی می کند. 
امروز قرار است نشستی با حضور رییس جمهور و مدیران عامل مناطق آزاد کشور در کیش برگزار شود. 

امتیاز به خبر :