تبیین برنامه های معاونت فرهنگی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور در سال 95

  • دوشنبه 16 فروردين 1395 - 13:51
  • 0 دیدگاه
در نشست مدیران معاونت فرهنگی اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی امروز با حضور اکبر ترکان مشاور رییس جمهور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فرینا، این نشست که با محوریت گزارش علمکرد و چالش های پیش رو برگزار شد مدیران و دبیران شورای راهبردی این معاونت به ارائه گزارش فعالیت های نوروزی پرداختند.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در این نشست گفت: مناطق آزاد جایگزین دستگاه های اجرایی مستقر در منطقه نیستند و وظایف هر یک از آنها مشخص شده است. انجمن هایی در این خصوص در مناطق آزاد تشکیل شود تا بتوانند مسئولان را مجاب به پاسخگویی به مردم کنند.
ترکان افزود: باید برنامه های فرهنگی اجتماعی را به سوی مدل های اقتصادی سوق دهیم. یعنی مدل غیر دولتی با محوریت اقتصادی.
وی انجام برنامه ها و فعالیت های ورزشی در مناطق آزاد را یک ضرورت مهم برای تندرستی و سلامت جامعه دانست و افزود: برای فعالیت هایی مثل فعالیت های ورزشی که در مناطق آزاد انجام می شود می بایست کسب و کارهای مرتبط با آن را ایجاد کرد. با ایجاد زیرساخت های مناسب در این عرصه مناطق آزاد می توانند قهرمانان ورزشی به کشور معرفی کنند.
ترکان با اشاره به فعالیت های دانشگاهی در مناطق آزاد گفت: در این مناطق هم اکنون نیازمند نهادسازی و ایجاد انجمن های فارغ التحصیلان و اساتید هستیم.
مشاور رییس جمهور ادامه داد: توسعه جوامع محلی و توجه به ظرفیت سازی اقتصاد روستایی یکی از راهکارهای مهم در مدیریت روستاها در مناطق آزاد است.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی توجه به بسترسازی برای رشد صنعت گردشگری سلامت در مناطق آزاد را مهم خواند و گفت: در این بخش علاوه بر اینکه باید زیرساخت های بهداشتی و درمانی در مناطق آزاد را افزایش دهیم در کنار آن بازاریابی، معرفی و تبلیغات در این حوزه را در دستور کار قرار داد.

هم چنین حجت الاسلام محمدعلی زم معاون فرهنگی اجتماعی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در این نشست گفت: در حوزه اقتصاد روستایی توجه به اقتصاد خانگی در روستاها، صنایع دستی، راهنمایان گردشگری بومی ـ محلی، ایجاد کاشانه مهمان و توسعه امور کشاورزی روستاها در اولویت برنامه های این معاونت قرار دارد.

 

 

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو