منطقه ویژه سلماس به پایگاه صنعتی تبدیل مي شود

فرماندار شهرستان سلماس گفت: با راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی سلماس آذربایجان غربی می تواند به پایگاه صنعتی تبدیل شود.
به گزارش فرينا، مسعود حاج علیلو افزود: این منطقه می تواند کمک بزرگی به رفع مشکل بیکاری کرده و برای پنج هزار نفر و یا بیشتر اشتغال مستقیم ایجاد می کند.
حاج عليلو گفت: عملیات اجرایی راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی سلماس با 170 هکتار وسعت آغاز شده است.
وي افزود: قبل از آغاز به کار دولت تدبیر و امید، اقدامات موثری برای آغاز به کار این منطقه صورت نگرفته بود.
فرماندار شهرستان سلماس ادامه داد: سال گذشته استاندار آذربایجان غربی 30 میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی به این شهرستان و منطقه ویژه اقتصادی اختصاص داد.
حاج عليلو در خصوص حضور سرمایه گذاران خارجی در منطقه ویژه اقتصادی سلماس گفت: هر چند سرمایه گذاران خارجی به این منطقه رفت و آمد می کنند ولی تاکنون قراردادی با هیچ کدام بسته نشده است.
وي افزود: آغاز به کار این منطقه شرایط را برای کارخانه ها و واحدهای صنعتی تسهیل کرده و موجب رشد و توسعه استان می شود.
فرماندار شهرستان سلماس علت به تعویق افتادن راه اندازی و آغاز به کار منطقه ویژه اقتصادی سلماس را بوروکراسی اداری عنوان کرد.
منطقه ویژه اقتصادی سلماس اردیبهشت سال 82 به تصویب هیات وزیران رسید و دی ماه 89 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و چندی پیش نیز با دستور استاندار آذربایجان غربی اجرای این پروژه به شهرداری سلماس محول شد.
منطقه ویژه اقتصادی سلماس تنها منطقه ویژه مصوب هیات دولت و مجلس در آذربایجان غربی است که راه انداری آن در سالهای متوالی به علت مشکلات اداری و قانونی به تعویق افتاده است.
منطقه ویژه اقتصادی سلماس با توجه به نزدیکی به فرودگاه های تبریز و ارومیه، راه آهن و مرزهای جلفا، بازرگان، رازی و سرو و دو مرکز استانهای آذربایجان غربی و شرقی در صورت راه اندازی کامل می تواند یکی از مناطق راهبردی اقتصادی کشور شود.








برچسب ها : منطقه ويژه سلماس
امتیاز به خبر :