تحصیل 1300 دانشجو در مرکز آموزش علمی کاربردی چابهار

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی چابهار گفت: افزون بر هزار و 300 دانشجو هم اینک در مرکز آموش علمی کاربردی این شهرستان مشغول به تحصیلند.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، ازیر بلوچ اظهار داشت: مرکز آموزش علمی کاربردی چابهار وابسته به سازمان منطقه آزاد و تحت نظارت دانشگاه جامع علمی کاربردی رسما از سال 1388 فعالیت علمی خود را با پذیرش200 دانشجو در این شهرستان آغاز کرده است.

وی گفت: 2 هزار و 800 دانشجو در 10 رشته تحصیلی تاکنون در مرکز آموزش علمی کاربری منطقه آزاد چابهار دانش آموخته شدند.

وی ادامه داد: رشته های معماری، گردشگری، فنی و حرفه ای، مهندسی فناوری اطلاعات، مدیریتهای امور بانکی، لجستیک بنادر، حسابداری، اموربانکی، تجارت الکترونیک، روابط و غیره در مقطع کاردانی و کارشناسی دایر است و علاقمندان بدون کنکور می توانند ادامه تحصیل دهند.

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی چابهار با بیان اینکه 97 مدرس و بیش از 40 کارمند در این مرکز آموزشی فعالیت می کنند، خاطرنشان کرد: برای ماندگاری و کارآمدی بهتر بیش از 80 درصد نیروی انسانی و مدرسان از بومیان این منطقه هستند.

بلوچ ادامه داد: این مرکز مجهیز به 20 کلاس درس با تجهیزات کامل و آزمایشگاه، سایت کامپیوتر و امکانات آموزشی مورد نیاز است.

وی گفت: مرکز آموزش علمی کاربردی چابهار در زمینی به مساحت سه هکتار و زیربنای مفید سه هزار متر مربع نقش مهمی در تربیت نیروی انسانی ماهر دارد.

وی بیان کرد: کارگاه این مرکز آموزشی نیز در زمینی به مساحت 850 مترمربع با تجهیزات کامل آماده بهره برداری است.
رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی چابهار ادامه داد: رشته های برق ساختمان، تعمیرات لوازم خانگی، برق صنعتی و جوشکاری می توانند از کارگاه استفاده کنند.

بلوچ از همکاری و تعامل خوب مدیرعامل و مدیریت های سازمان منطقه آزاد چابهار قدردانی کرد و افزود: تمامی پیشرفت ها و موفقیت های مرکز آموزش علمی کاربردی مرهون تلاش های دست جمعی مسئولان محلی است.

شهرستان چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان با 260 هزار نفر جمعیت از شمال به شهرستانهای نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به بندر کنارک متصل است.

بندر زیبای چابهار واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، شش دهستان و 549 آبادی دارای سکنه تشکیل شده است.

 

 

امتیاز به خبر :