برگزاری نخستین نشست آشنایی با آبزیان خلیج فارس

مدیر ژئوپارک قشم از آغاز سلسله مباحث قشم شناسی با نگاه به حوزه های فرهنگ و طبیعت در این منطقه و برپایی نخستین نشست با محوریت آشنایی با آبزیان خلیج فارس پیرامون جزیره قشم خبر داد.
به گزارش فرینا، حمید رضا محسن پور گفت: در نخستین گام از سلسله مباحث قشم شناسی با دعوت از اقشار مختلف جامعه اعم از اساتید دانشگاه و دانش بومیان جزیره، اهمیت گونه های ارزشمند آبزیان خلیج فارس پیرامون جزیره قشم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در اینگونه نشست ها اطلاعات ارائه شده از سوی شرکت کنندگان جمع آوری و در یک فرایند مدیریتی به عنوان خروجی هر نشست مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

مدیر ژئوپارک قشم افزود: نخستین نشست سلسله مباحث قشم شناسی در سالن مرکز رشد برگزار شد اما قرار است مباحث آینده براساس نوع موضوع در روستاهای همجوار با ژئوپارک قشم و استفاده بیشتر از نقطه نظرات بومیان برگزار شود.

وی با اعلام اینکه فهم دقیق از هر موضوع، موجب ارتقای ارزش مباحث می شود، گفت: یکی از اهداف برگزاری این نشست ها ارتقای آگاهی مردم در زمینه ارزش داشته های پیرامونی است تا از فرصت های موجود با ایده ها و انگیزه های بیشتر به بهترین نحو ممکن استفاده شود.

به گفته محسن پور، "قشم را بهتر بشناسیم" شعار اصلی سلسله مباحث مربوط به جزیره قشم است و امیدواریم با دعوت از گروه های مختلف و تاثیرگذار از جمله اصحاب رسانه از سراسر کشور بتوانیم داشته های ارزشمند این جزیره را به شایستگی به مردم سراسر ایران معرفی کنیم.

وی اظهار کرد: در نخستین برنامه مباحث قشم شناسی، فریدون عوفی استاد دانشگاه و عضو هئیت علمی موسسه تحقیقاتی شیلات ایران در زمینه اهمیت شناخت آبزیان خلیج فارس، محمد شریف رنجبر استاد دانشگاه و معاون مرکز زیست فناوری خلیج فارس با موضوع تنوع اکوسیستمی جزیره قشم و محمد پرورشمدیر شیلات قشم هم در زمینه نگاهکلیبه شناختآبزیانپیرامونجزیرهیقشم سخنرانی کردند و در پایان هم برنامه پرسشوپاسخبین شرکت کنندگان و سخنرانان برگزار شد.

بنا به این گزارش، نخستین مرحله از مباحث "قشم شناسی" با محوریت آبزیان خلیج فارس پیرامون جزیره قشم به همت اداره ژئوپارک قشم، معاونت فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم و با همکاری موسسه تحقیقات شیلات ایران، مرکز زیست فناوری خلیج فارس و شیلات استان هرمزگان و قشم در سالن مرکز بین المللی رشد قشم برگزار شد.
برچسب ها : منطقه آزاد قشم
امتیاز به خبر :