قشم، هاب جدید پتروشیمی ایران می شود

لینک کوتاه: freena.ir/detail/38530
ساعت 15:40 سه شنبه 9 آذر 1395
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در حاشیه آئین امضای تفاهم نامه همکاری با شرکت ملی صنایع پتروشیمی و درجمع خبرنگاران، بر اهمیت ورود سرمایه گذاران داخلی و خارجی در صنایع پتروشیمی جزیره قشم خبر داد.

به گزارش فرينا، حمید رضا مومنی در حاشیه امضای تفاهم نامه همکاری با شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با بیان این مطلب درجمع خبرنگاران، گفت: پارک پتروشیمی جزیره قشم با ظرفیت 6 میلیون تن آماده جذب سرمایه گذاران جدید می باشد.

مومني از پتروشیمی در جزیره قشم به عنوان صنعتی آینده دار یاد کرد و افزود: هم اکنون مجوز احداث سه واحد صنعت پتروشیمی از سوی مراجع ذی صلاح در این منطقه صادر شده است.

وي گفت: ما زمین و زیر ساخت های لازم را در اختیار علاقه مندان به سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی قرار می دهیم و تلاش می کنیم که  قشم  را به عنوان یکی از قطب های مهم انرژی کشور با تامین زیر ساخت های مناسب توسعه دهیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اعلام اینکه در راستای ساماندهی طرح های مورد نیاز صنعت پتروشیمی و بر اساس شیوه نامه ابلاغ شده توسط وزارت نفت، برای همکاری با شرکت ملی صنایع پتروشیمی آمادگی داریم، افزود: جزیره قشم قابلیت های بالقوه ای برای تبدیل شدن به هاب جدید صنعت پتروشیمی در کشور را دارد و این منطقه با ایجاد منطقه جدید صنایع پتروشیمی شاهد تحولی عظیم در دیگر صنایع خواهد بود.

بنا به این گزارش، تفاهم نامه همکاری سازمان منطقه آزاد قشم با شرکت ملی صنایع پتروشمی روز یکشنبه در دفتر مدیرعامل این شرکت به امضای حمید رضا مومنی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و مرضیه شاهدایی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران رسید.



شناسه خبری: 38530

آخرین اخبار

شهادت، اجر ده‌ها سال تلاش خالصانه و غیرتمندانه آیت الله رئیسی بود
جغرافیای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، میراث دار فرهنگ ثروت آفرینی است
اولین ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
تورهای بازدید از صنایع و بخش‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود

یادداشت

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
معرفی یکهزار بسته سرمايه‌گذاری با هدف جذب سرمايه گذاری خارجی در هند
چرا ماکو، سرزمین چهارسو؟