ساختمان آستان امام زاده سید احمد(ع) شاهمار در جلفا افتتاح شد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/38605
ساعت 13:12 پنج‌شنبه 18 آذر 1395
ساختمان آستان سید احمد(ع) شاهمار با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس افتتاح شد.

به گزارش فرینا، در آئین افتتاح ساختمان این امام زاده مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با تاکید بر لزوم تلاش همگانی برای نهادینه سازی فرهنگ وقف در جامعه گفت: احیاء بنای امام زاده ها و مساجد باید توسط مردم انجام شود چراکه نقش همدلی و اتحاد مردم نباید تضعیف شود.

وی نهادینه سازی فرهنگ وقف را یکی از ضروریات ترویج ارزش های اسلامی برشمرد و گفت: کم رنگ شدن مشارکت مردم در امور خیر و حضور در محافل و اماکن مذهبی می تواند ضربه های متعددی به بدنه جامعه و دور شدن از اهداف و آرمان های انقلاب و اسلام وارد نماید.

وی گفت: مشارکت در امور خیر وظیفه همگانی است و در این راستا سازمان منطقه آزاد ارس دو میلیارد و 500 میلیون ریال از هزینه چهار میلیارد ریالی احداث ساختمان این آستان را متقبل شد.

 حجت الاسلام فتاحی معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی ضمن تقدیر از حمایت های ویژه مدیرعامل ارس در توسعه و احداث فضای امام زاده ها، با اشاره به هفته وقف و تاکید خداوند در قرآن به اهمیت این موضوع، گفت: در قرآن کریم بر عمل صالح، احسان، انفاق و عمل خیر تاکید شده و عامل همه کارهای خیر و استمرار آن وقف است.

حجت الاسلام عمادی سرپرست دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان جلفا نیز در این آئین ضمن تقدیر از حمایت های مدیرعامل ارس و تلاش و پیگیری معاونین فرهنگی اجتماعی و گردشگری، توسعه مدیریت و فنی و امور زیربنایی ارس در تحقق اجرای سریع و باکیفیت ساختمان آستان امام زاده سید احمد(ع) شاهمار، خواستار حمایت برای احداث زائرسرا در زمین دو هزار مترمربع موقوفی در جوار آستان این امام زاده شد.

در این مراسم که با حضور گسترده اهالی منطقه شاهمار ( حق ویردی آباد) جلفا و همچنین مدیرعامل و معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد ارس، فرماندار شهرستان جلفا، مسئول بازرسی سازمان اوقاف و امور خیریه، معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی و سرپرست دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان جلفا حضور داشتند، ساختمان آستان امام زاده سید احمد(ع) شاهمار با هزینه چهار میلیارد ریالی افتتاح شد.

شناسه خبری: 38605

آخرین اخبار

شهادت، اجر ده‌ها سال تلاش خالصانه و غیرتمندانه آیت الله رئیسی بود
جغرافیای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، میراث دار فرهنگ ثروت آفرینی است
اولین ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
تورهای بازدید از صنایع و بخش‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود

یادداشت

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
معرفی یکهزار بسته سرمايه‌گذاری با هدف جذب سرمايه گذاری خارجی در هند
چرا ماکو، سرزمین چهارسو؟