احداث پایانه سنگ در منطقه ویژه اقتصادی لرستان

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان لرستان با بیان اینکه پایانه سنگ در منطقه ویژه اقتصادی لرستان با مشارکت بخش خصوصی احداث می‌شود گفت: شهرک صنعتی شماره ۴ در شهرستان خرم‌آباد ایجاد می‌شود.

به گزارش فرینا، بختیار رازانی در جمع خبرنگاران از واگذاری منطقه ویژه اقتصادی بروجرد خبر داد و افزود: منطقه ویژه اقتصادی بروجرد در زمینی به مساحت پنج هزار هکتار بر اساس تفاهم‌نامه‌ای با شرکت آباد راهان واگذار می‌شود.

رازانی به اهداف اصلی احداث منطقه ویژه اقتصادی بروجرد اشاره کرد و گفت: توسعه صنعت، رونق تولید، واردات تکنولوژی، صادرات محصولات و ایجاد فرصت اشتغال‌زایی برای جوانان این شهرستان را می‌توان از اهداف مهم آن برشمرد.

وی همچنین از ایجاد شهرک صنعتی شماره 4 در شهرستان خرم‌آباد خبر داد و افزود: هیئت‌وزیران به ریاست رئیس‌جمهوری به‌منظور توسعه صنعتی، رفع محرومیت و ایجاد اشتغال در شهرستان خرم‌آباد با ایجاد شهرک صنعتی شماره 4 خرم‌آباد موافقت کردند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان لرستان گفت: استان لرستان دارای مزیت‌های نسبی در صنایع تبدیلی، لبنی، صنایع پایین‌دست پتروشیمی و صنایع کانی غیرفلزی وذخایرعظیم سنگ‌های ساختمانی است که در پی سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان لرستان بنا شد نسبت به ایجاد و احداث پایانه سنگ در لرستان با مشارکت بخش خصوصی اقدام شود.

رازانی افزود: بنا شد با تقاضای هیات‌امنا لکه صنعتی واحدهای فرآوری سنگ به شرکت شهرک‌ها و پیگیری لازم نسبت به صدور مجوز شهرک خصوصی اقدام شود و با توجه به ظرفیت شهرستان الیگودرز در ذخایر معدنی سنگ‌های ساختمانی و کربنات کلسیم مقرر شد بررسی‌های لازم در راستای سرمایه‌گذاری مشترک ایمیدرو و بخش خصوصی جهت تولید محصولات کاغذ از سنگ انجام شود.




امتیاز به خبر :