برگزاری دوره آموزشی برچسب اصالت کالاهای سلامت محور در مناطق آزاد

دوره آموزشی برچسب اصالت کالاهای سلامت محور در مناطق آزاد کشور با حضور مدیران و کارشناسان سلامت، غذا و داروی دبیرخانه شورایعالی و سازمان های مناطق آزاد و مسئولان سازمان غذا و دارو امروز در ساختمان دبیرخانه شورایعالی برگزار شد.

به گزارش فرینا، محمد فلاح، مدیر سلامت و ورزش دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی هدف از برگزاری این کارگاره را آشنایی متولیان بهداشت و سلامت سازمان های مناطق آزاد با شیوه های تشخیص اصالت و سلامت کالا در مناطق آزاد کشور عنوان کرد.
در این نشست مسئولان سازمان غذا و دارو ی وزارت بهداشت، مدیران و کارشناسان سلامت مناطق آزاد را با سامانه ثبت فرآورده و کالاهای وارداتی در مناطق آشنا کردند.
راه اندازی سامانه اخذ برچسب اصالت کالا در مناطق آزاد هماهنگی در واردات محصولات غذایی و بهداشتی در بین مناطق ایجاد می کند. این سامانه کمک می کند تا در هر منطقه با توجه به ظرفیت های موجود ثبت کالا انجام شود و امکان ثبت کالای مشابه در مناطق دیگر را به حداقل می رساند.
در این سامانه فرد بازرگان به عنوان شخص حقیقی و حقوقی معرفی می شود و کد شناسایی کالای ثبت شده (GTIN) در کل مناطق آزاد کشور قابل ردیابی خواهد بود.
در این نشست مقرر شد،فرآورده هایی که فقط برای مصرف در داخل مناطق آزاد وارد می شوند برچسب اصالت کالا به «رنگ سبز» و برای کالاهایی که هم برای مصرف داخل مناطق آزاد و هم سرزمین اصلی وارد منطقه می شود طبق روال قبل برچسب اصالت کالای «زرد رنگ» صادر شود.
در پایان این نشست هر کدام از مدیران و کارشناسان سلامت، غذا و داروی مناطق آزاد کشور سوالات خود را در خصوص استفاده از این سامانه مطرح و مسئولان سازمان غذا و دارو به این سوالات پاسخ دادند.

امتیاز به خبر :