افزایش 2 درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر آستارا

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در جلسه بررسی عملکرد صادرات بندر آستارا از رشد 76 درصدی صادرات و همچنین افزایش 2 درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر آستارا خبر داد.

به گزارش فرینا، حسین چراغی در خصوص بندر نوپا و در حال توسعه بندر آستارا گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 120 هزار تن کالا در بندر آستارا تخلیه و بارگیری شده است.

چراغی افزود: در سال جاری 30 درصد از کل تخلیه و بارگیری بندرآستارا، مربوط به کالای صادراتی می‌باشد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 76 درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه رشد فزاینده صادرات کالا در منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا بیانگر رونق حجم کالای صادراتی غرب کشور از طریق دریا است گفت: پیش‌بینی می‌شود تا انتهای سال جاری این روند با رشد و شتاب بیشتری ادامه یابد.

در این جلسه مسئول منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا، افزایش تنوع کالاها را یکی دیگر از تحولات و تغییرات در حجم صادرات و واردات بندر آستارا دانست و افزود: واردات کالاهایی مانند گندم، جو، فلزات، کانتینر و همچنین صادرات مواد معدنی،کالای ساختمانی، لوازم و سموم شیمیایی نشان از آماده شدن زیر ساختهای لازم از این بندر است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در پایان گفت: برای تخلیه و بارگیری کالاها هیچگونه محدودیتی وجود ندارد.


امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو