منطقه ویژه بجنورد ظرفیتی مناسب برای توسعه خراسان شمالی

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان شمالی گفت: منطقه ویژه اقتصادی بجنورد ظرفیت و مزیت مناسبی برای توسعه استان است.

به گزارش فرینا، محمود دلپسند در هشتمین نشست ستاد سرمایه گذاری استان خراسان شمالی افزود: وارد کننده کالای خود را بدون پرداخت عوارض گمرکی در منطقه ویژه اقتصادی انبار و سپس متناسب با مقدار فروش، حقوق گمرکی را پرداخت می کند که این ظرفیت خوبی برای تقویت بنیه مالی واردکنندگان استان است.

دلپسند گفت: در حال حاضر کالاهایی از معافیت های دیگری نیز بهره مند شده که البته بهره مندی از این معافیت ها به استقرار واحد تولیدی در این منطقه منوط است و این موضوع باید از سوی سرمایه گذار رعایت شود تا بتواند از معافیت های موجود آن مقطع زمانی برخوردار شود و تاکید می کنم معافیت ها در برخی موارد مقطعی است و ممکن است در آینده وجود نداشته باشد.

وی به مشکل انتقال سند و واگذاری زمین پلاک یوسف آباد در شهرستان جاجرم به شرکت پایش فناوری و سرمایه بین الملل اشاره کرد و افزود: طی ده روز آینده باید ادارات کل منابع طبیعی، راه و شهرسازی و ثبت اسناد با حضور در منطقه موارد و مباحث موجود را بررسی کنند و گزارشی را برای اخذ تصمیم نهایی ارائه دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان شمالی گفت: بسیاری از مشکلات حوزه سرمایه گذاری با تعامل و ارتباط بین دستگاهی بیشتر قابل حل است بنابراین دستگاه های اجرایی استان باید این ارتباطات را بیشتر کنند تا جذب سرمایه و به تبع آن رشد و توسعه استان را شاهد باشیم.

دلپسند، به احداث مجتمع خدمات رفاهی در پلاک سنخواست شهرستان جاجرم برای واگذاری زمین از منابع طبیعی به راه و شهرسازی اشاره کرد و افزود: هر گونه کوتاهی در این مورد توبیخ به همراه خواهد داشت و تمام دستگاه ها مکلفند مصوبات را اجرا کنند و طولانی شدن فرایند انجام کار به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

وی با تأکید بر نگاه مثبت به ایجاد مجتمع رفاهی فرهنگیان در اسفراین گفت: در بحث ساخت و ساز رعایت اصول فنی الزامی است بنابراین بهره مندی از مهندسان دارای حسن انجام کار در اجرای این پروژه باید مورد توجه سرمایه گذار باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی در پایان با اشاره به تعریف تعرفه های خدمات مهندسی اشاره کرد و افزود: تعریف تعرفه ها در هز زمینه ای باید موجب ایجاد رغبت و تمایل در مردم به رعایت مسائل فنی باشد چرا که هر چه هزینه ها و سختگیری ها بیشتر باشد برخی مسیرهای انحرافی را برای انجام کار خود انتخاب می کنند ولی تاکید می کنم پرداخت حق الزحمه و حقوق مهندسان نیز مورد توجه است.


امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو