افتتاح ترمینال کانتینری منطقه ویژه اقتصادی بندر بوشهر در آینده نزدیک

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به پیشرفت 82 درصدی ترمینال کانتینری مجتمع بندری نگین بوشهر گفت: این ترمینال با ظرفیت تخلیه و بارگیری 300 هزار تی.ای.یو کانتینر کمتر از دو ماه آینده افتتاح می‌شود.

به گزارش فرینا، محمدمهدی بنچاری در آیین انعقاد تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر افزود: این تفاهم‌نامه به‌منظور ایجاد فعالیت‌های لجستیکی و صنایع تولیدی و ارزش افزده در منطقه ویژه اقتصادی بندر بوشهر، اجرای طرح احداث کارخانه کمپوت سازی در مجتمع بندری نگین با مشارکت بخش خصوصی منعقد شده است.

بنچاری به اجرای طرح پسکرانه بندر بوشهر پرداخت و با اشاره به اجرای پروژه مجتمع بندری جزیره نگین بوشهر گفت: مجتمع بندری نگین بوشهر به عنوان پسکرانه فعالیت‌های بندر بوشهر طراحی و با مشارکت بخش خصوصی اجرایی شده که با تکمیل آن ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در بندر بوشهر به بیش از 2 برابر افزایش می‌دهد.

وی از سرمایه‌گذاری 600 میلیارد تومانی بخش خصوصی در مجتمع بندری نگین خبر داد و افزود: علاوه بر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در اجرای طرح‌های روبنایی، ایجاد تاسیسات زیربنایی در مجتمع بندری نگین از جمله اقدام‌های اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه 3 پایانه کانتینری، چند منظوره و صادراتی در مجتع بندری نگین بوشهر طراحی شده است، گفت: نخستین پروژه این مجتمع بندری تحت عنوان پایانه کانتینری روند اجرایی مطلوبی دارد که با تکمیل آن تحول مهمی در عرصه تجارت کالاهای کانتینری ایجاد می‌کند.

بنچاری با اشاره به پیشرفت 82 درصدی ترمینال کانتینری مجتمع بندری نگین بوشهر افزود: این ترمینال با ظرفیت تخلیه و بارگیری 300 هزار تی.ای.یو کانتینر دو ماه آینده افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه در اجرای پایانه کانتینری مجتمع بندری نگین 340 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌شود گفت: با تکمیل این پروژه ظرفیت تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری در بندر بوشهر سالانه به یک میلیون تی.ایی.یو کانتینر افزایش می‌یابد.

موافقت سازمان بنادر و دریانوردی با ساخت 3 سازه دریایی در بوشهر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهرادامه داد: با اعلام نظر کمیته صدور مجوز سازه‌های دریایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور، با ساخت سه سازه دریایی در بوشهر موافقت شد.

محمد مهدی بنچاری افزود: این کمیته پس از بررسی کارشناسی از حیث حقوقی، حفاظت و ایمنی و مهندسی سواحل، با تمدید موافقت اولیه نصب خطوط آبگیر برای تولید برق و آب استان بوشهر، تمدید موافقت اولیه کارگاه ساخت و تعمیر شناور در این استان و مجوز ساخت برای نصب قفس در دریا به منظور پرورش ماهی در بوشهر موافقت کرد.


امتیاز به خبر :